Mijn paard staat bij een aantal andere paarden op stalling, deze paarden zijn jonger dan hem behalve de shetlander hengst, daar gaat 't niet om..
Maar mijn vraag is..
Een veulen van anderhalf jaar.. kan je die al intensief elke dag (half uur á een uur) longeren??
ze doen dit met zweep en(volgens mij) op een hele slechte manier..
Ik zeg al dit op een vragende wijze, want ik weet dat alle meningen hier op bok verschillen, en sommige mensen erg "aanvallend" kunnen antwoorden
dus..Maar weet iemand doet iets over de opvoeding van een veulen.. ik weet er wel iets van daar niet van.. maar t kan tog nooit goed zijn om een veulen van zo'n jonge leeftijd zo intensief en hardhandig te laten werken..
't blijft een veulen..
en wat ze ook hierbij doen is.. dat ze het hoofd naar binnen "trekken"(letterlijk!!) en de voorhand naar buiten "duwen" (letterlijk!!)
Om hierdoor STELLING te krijgen.. ze vind dit erg moeilijk('t veulen) en ook heel erg onprettig.. ze slaan haar vaak met de zweep en belonen haar nooit :s..
Ze haalt vaak uit naar mensen en denkt (volgens mij) nu dat ieder mens "slecht" is in haar ogen!!
Dus kan iemand mij een goed antwoord hierop geven,, waar ik iets mee kan!! geen preek maar echt iets wat ik tegen die mensen kan zeggen!!
b.v.d. alle mensen die op deze advertentie reageren!!
Aan zulke mensen heb je wat!!!

wat je tegen de mensen kan zeggen:''waar heb jij deze kennis vandaan en wat probeer je ermee te bereiken''?.

. Tja sommige mensen kunnen niet tegen kritiek.