Zal even bij het begin beginnen.Mijn paard heb ik 2,5 jaar geleden gekocht. Ze was toen heeeeeeeeel mager. Ik heb haar van de handelaar gekocht. De handelaar had haar gekocht toen ze nog veeeeeeel magerder was. (echt gewoon schandalig was net een brook hospital paard) Goed ik het paard gekocht. had haar eerst een maandje op stal en toen in de wei mee op vakantie.(maand lang) Daar is ze wat aangekomen. heb haar ook al die tijd bijgevoerd. Toen weer terug op stal. waarna ze gelijk een aantal maanden niks mocht doen omdat ze geopereerd werd. ze moest heel gauw aankomen voor de operatie ( wat niet lukte) heb haar toen maismeel bijgevoerd en ze kreeg een 4,5 kg onderhoudsbrok. In december (na een half jaar dus) mocht ze wat arbeid gaan verrichten. ze was nog steeds mager, maar ik dacht dat het kwam omdat ze een half jaar niks mocht doen en ze ook nog bronchitis erbij gekregen had. tot de zomer is ze de hele tijd op stal geweest (met bronchitis) en ze had konstant wat. dus op den duur had ik haar op de wei gezet en spontaan was het hoesten over (bleek stofallergie) en werd ze dikker. Wij zijn toen verhuisd naar Friesland. En toen heeft ze heel lang op de wei gestaan. Dat deed haar goed. Maar ze werd weer mager. Kreeg last van haar atlas. had een ingetrokken buik. Bleek dus dat ze wat aan haar musculair skelet had en dat ze een ontsteking aan de lever had gehad. dus daar is ze voor behandeld. heeft ookj toen een hele tijd niks kunnen doen. ook hebben we samen met de veearts een dieet opgezet voor haar. Daar werd ze idd dikker van. Ze had ook een eiwit te kort. (had speciaal hooi waar weinig eiwit in zat) Dus moest ik 6kg merriebrok gaan voeren en het liefst kuil, maar kuil ging niet voor 1 paard en een pony die haast niks mag. Dan bederft eht te gauw. Maar even goed ze kwam aan. Ze was nog niet helemaal op gewicht, moest denk nog zo'n 50 kg bij. Maar ze kon de wei op. En toen zag ze er weer uit als hollands glorie. Maar sinds een week staat ze nog wel buiten maar in de bak. Ze krijgt nu 4 - 5 kg merriebrok en zeker een halve pakje hooi. dat ze de hele dag kan eten van het hooi. maar toch is ze weer dun aan het worden en trekt ze de buik in en zijn de flanken in gevallen. Wat zal ik nu doen. ik dacht ook aan een deken, want dan hoeft ze minder energie te verbruiken. ik longeer haar nu ook meer en kort, zodat ze daar ook niet teveel energie aan verspeeld. Zal ik anders de veearts weer laten komen?? voor toch eens verder onderzoek. ik dacht eigenlijk dat het nu goed zou gaan omdat ik die merriebrok voerde en ze er vorige winter er wel dikker van werd.
Sorry voor het lange verhaal, maar zo heb je er een beetje inzicht in.
, 'k probeer ook maar wat)