Maar bijna iedereen dat ik ken verteld me dat je met een 4 jarige mag beginnen werken. Volgens sommige mogen ze dagelijks werken. Zelfs een DA zei tegen me: Ze werken een uurtje, ze staan erna nog 23 uur op het land.
Ik heb nu echt het gevoel dat ik teveel rijd met Armani als ik het zo lees op bokt.
Ik rijd ongeveer 5 keer, waarvan 2 keer les (we stappen veel in de les) en we gaan zeker 1 keer wandelen.
Ik zelf rijd meestal maar een half uur, 3 kwartier.
Ik stap redelijk lang in en vraag dan wat stelling in voltes enzo.
Volgens mijn vader stap ik al snel 15-20 min, voor ik begin te draven.
Galop laat ik altijd voor het laatste van de training en we doen elke kant een keertje en we galoperen nooit meer dan 2 rondjes.
Overvraag ik mijn paard nu?
is gewoon te veel voor een jong dier, denk aan de spierpijn die hij dan zal hebben of de blessures die hij ervan kan oplopen. zowieso mag je geen een paard in de krul trekken, maar naar de hand toe rijden. maar ik dwaal af.. Als je met een jong paard rustig, denk aan voltes, achtjes en lange lijnen, aan doet en het ontspannen houd, plus de tijd er voor neemt kun je best vaak rijden.
Je zal ook aan je paard merken wanneer het te veel wordt voor hem. mijn paard (nu 5,5) staat als hij een dag niet gelopen heeft juist klaar om te gaan! hij vindt dat uurtje rijden juist heerlijk.
dat ze op haar 2 jaar al gerend had en daardoor wou ik haar zo'n beetje sparen...