Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
En naderhand goed uitstappen!
* .. Want dan kan je nog wel eens problemen krijgen in de toekomst.
shana schreef:ik doe eigenlijk nooit een rengalopje omdat ten eerste je paard er erg vurig van wordt , binnen de kortste keren wil hij altijd in rengalop gaan en kun je hem moeilijk ontspannen laten galloperen!
wyko schreef:Geen probleem. Na een stukje flinke (ren)galop word mijn paardje juist weer helemaal soepel en ontspannen.
En als jij je paard goed onder controle hebt kan je in principe elke rit een rengalop doen. Jij bent de baas, niet het paard!
Fellor schreef:...........en als alles goed gaat mag ie best een keer voluit, maar hij moet het toch blijven zien als een soort dressuuroefening, zodat ie zijn aandacht en gehoorzaamheid bij jou heeft. Toch ook lekker voor je paard? Als je maar zeker weet dat het een goed pad is.
terwijl ik z'n moeder een heel groot plezier doe met af en toe een flinke spurt.Kendra schreef:Kom eens op de Veluwe kijkenIk denk dat een heleboel mensen trouwens niet verder komen dan een stevige middengalop, want waar kun je je paard in Nederland nog laten gaan?
, tankbanen van 6 meter breed en kilometers lang. Soms met een fietspad er langs (dus die kunnen wel eens wat drukker zijn), maar meestal zie je geen kip
zeker niet als je ' ochtends vroeg of 's avonds gaat rijden.
gelukkig kan ik fosh goed terug nemen maar het is meestal schrikken voor de wandelaars want het lijkt net of er een tank op hen komt afgerent 
en het stuk is ook zo breed dat je nog een bocht kan maken ofzo ook
). Soms tegen het einde van het galopje nog even een sprintje trekken (maar dan heb ik het over een stukje van 100 meter
).
. Echt helemaal gas open trekken. Paard vind het echt leuk. Merk wel dat ik het moet doseren en afwisselen zodat het geen gewoonte wordt.
en die zijn hier niet zo heel veel. Of het zwaar is voor de pezen en het paard sneller blessures krijgt...tja dan kun je hem net zo goed vastspijkeren in de stal dan weet je tenminste bijna zeker dat hij niks zal krijgen (ja stijfheid) ik vind dat een paard best eens een sprintje mag trekken laat dat dier zich ook eens uitleven!