Het probleem zit hem in mijn kuiten. Die zijn nogal "gespierd"
. Ik heb al eens een oproepje gedaan op Marktplaats en hier op Bokt voor een paar tweedehands leren laarzen voor knalkuiten, maar helaas zijn de reacties minimaal. Ik rij nu met rubberen laarzen (Extra wijd) waar ik de voering uitgeknipt heb omdat ik die bij het uittrekken elke keer mee naar buiten trok. En dan krijg je ze niet fatsoenlijk weer aan
. Bovendien vind ik ze erg laag en als je dan al dikke kuiten/benen hebt, vindt ik dat ze dat alleen nog maar benadrukken. Chaps zijn ook niet echt handig voor mij. Je wilt niet weten wat ik daar allemaal mee uit kan halen...achterstevoren binnenstebuiten, nog net niet ondersteboven.Nu kan ik natuurlijk laarzen op maat laten maken! Het is alleen zo dat ik toch (ooit) weer een poging wil doen om af te vallen. Ik ben al eens 55 kilo afgevallen, maar inmiddels weer 20 gegroeid
. Ik weet dus dat ik dat kan, moet alleen de moed weer krijgen om het te proberen. Maar stel nou dat dat niet lukt.....
. Ik wil er eigenlijk niet op wachten en dan een paar dure leren laarzen aan laten meten. Ik moet toch iets. Nou vond ik de Mountain Horse laars nooit mooi. Maar ik heb inmiddels het model Sportive High Rider gezien (op foto en Divozagids) en die vallen me eigenlijk niet tegen. Ik heb begrepen dat je ze ook op wedstrijd mag dragen. Ik heb de zoekfunctie gebruikt en wel wat info gevonden, maar ik blijf toch met een paar vraagjes zitten; Wie heeft net als ik knalkuiten en rijdt met dit soort laars?
Hoe bevalt dat?
Hoe hoog zijn ze?
Blijven ze een beetje in model?
Rekken ze mee, bijvoorbeeld als je meer of minder "spieren" krijgt?
Waar kun je ze in Drenthe kopen (behalve bij Divoza)?
Zijn er verschillende kuitmaten in?
Hoe staan ze bij forse benen?
Mogen ze echt op wedstrijden?
Graag jullie reacties, vooral van lotgenoten!
Carla
Ik heb het net gelezen op de website van KNHS. Ze hadden er ooit iets over geschreven en dat was niet op waarheid gebaseerd dus hebben ze het moeten rectificeren. Ik las ook ergens dat het aan de dikke zool lag dat het niet mocht, het moet een laars met gladde zool zijn?

ik heb ook die brede kuit laarzen van mountainhorse en wil nooit meer iets anders. Ze zitten heerlijk! Wedstrijden mag je er ook gewoon mee rijden.