Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
vaak rijd zij hem om hem er om door heen te krijgen of om iets te laten zien hoe iets moet * ben blond snap het soms niet helemaal en dan moet ik het ff zien
*
Ze rijd zelf gewoon de ouderwetse dressuur en ze gaat daardoor graag de confrontatie aan. Mijn paard word niet gereden door mijn andere instructrice ze geeft les in Central Riding en ze gaat liever niet de confrontatie aan. Je moet het lief vragen. Het zijn fijne meiden en allebei geven ze goed les. Soms heeft je paard het even nodig om door een andere goede ruiter gereden te worden.
Amable schreef:Ik denk dat het ook voor een instructrice goed is om te voelen hoe zo'n paard is. Dus niet om het dier ergens doorheen te rijden, maar gewoon om te weten met wat voor paard je te maken hebt. Want zoals eerder gezegd, ieder paard is anders!
. Als ik niet kan om wat voor reden dan ook en ze heeft tijd rijdt ze ze met plezier voor me. Als het meezit heb ik van de winter amper tijd om zelf een wedstrijdje met mijn paard te rijden
. 
en ik les daar al bijna 2 jaar 

Margreet schreef:Ze heeft vanaf de grond ook heel goed door met wat voor paard ze te maken heeft, vaak ziet ze dingen eerder aan komen dan dat ik ze voel. Daarom is ze ook zo goed.

Renske20 schreef:dat heeft mijn instructeur ook! die zegt al wat ik moet doen om iets te voorkomen, wat hij aan ziet komen voordat ik het aan voel komen!
echt fijn is dat, als je zo'n goede instructeur hebt
dat zal toch niet?!" nou Echt wel!! dus en dat heeft ze dan allang gezien voordat ik ook maar iets in de gaten heb
en zij staat op de grond en ik zit er bovenop... Dat zal de reden zijn dat ik het nog moet leren en dat zij les geeft
Vaak legt ze dan wel uit hoe ik het voor de volgende keer kan weten en voorkomen, daar leer je dan weer een boel van. Ze kan puur van wat ze ziet omschrijven hoe iets aanvoelt en de vinger op de zere plek leggen en het klopt altijd, daarvoor hoeft ze er echt niet op te klimmen. 

). Het liefste leer ik het zelf oplossen en aanvoelen