ik begin zo moe te worden van mijn pension houder.
eigenlijk is het een boer.. soms heb ik er echt ff genoeg van, en sta nu dan ook bijna op het punt te vertrekken,.
ik zal ff vertellen wat hij allemaal doet:
- ik mag een pak zaagsel per week gebruiken, in de zomer haal ik dat makkelijk, 's winters niet.
sta ik vandaag mijn stal uit te mesten, ik had nog veel zaagsel over in mijn stal, maar had er toch maar wat bijgegooid, want de week was voorbij. komt hij langs (hij heeft een hele onduidelijke stem, en heel bozig.) : " zit wel erg veel in!" ik zeg: "ach ja, ik mag toch 1 pak per week gebruiken?" "en ik had nog veel over"
hij mompeld wat en loopt weg. komt na een kwartiertje weer terug en woeld met zn hand door mijn kruiwagen, om te kijken of ik wel alleeen het allervieste eruit heb gehaald (dat doet hij trouwens bij alle minderjarigen bij ons op stal, elke keer maar weer. als hij vind dat het nog schoon genoeg is gooid hij het weer terug in stal).
gisteren was er ook weer iets:
ik sta in de bak een beetje te kijken, terwijl een vriendin van mij aan het rijden is. bij ons op stal is de regel dat als je paard mest in de bak, je het zelf, als eigenaar of bijrijder, opruimt. (vind ik ontzettend logisch).
er ligt een mesthoopje in de bak, van de vorige ruiter die in de bak is geweest, en die nog op het erf rondloopt.
komt de pensionhouder aanlopen, zegt tegen mij: "je voelt je zeker te min om een schep vast te houden he?!" en ruimt zelf de mest op.
ik kan niets inbrengen en hij smijt de schep weg, terug op de plaats waar hij hoord.
nog iets:
een vriendin van mij vraagd aan de pension houder waarom haar pony en een ander paard op een heel klein stukje weiland staan, en niet in een iets groter land (want dat hadden ze afgesproken). dit vroeg ze gewoon heel vriendelijk, openstaand voor een goede rede.
hij zegt: "weet ik veel" en kijkt heel boos en smijt hooi in een stal. (hij kan soms echt wat agressief uit de bocht komen)
alle dingen die hij zegt, zijn nooit vriendelijk, nooit begrijpend, altijd boos, agressief en beledigd.
ook:
mijn pony is kreupel. ik spuit 3 keer per dag 20 min af. komt hij naar me toe: " moet dat nou elke dag?! denk je ook eens aan mijn rekening. doe je dat thuis ook.. zoveel water verbruiken?"
ik kan begrijpen dat jullie nu niet echt het probleem zien, maar ik kan het niet beter verwoorden dan dit...
om dit elke dag maar weer aan te horen,, ik word echt echt pis en pis neidig van.
ben van plan om te verhuizen, maar vind het wel jammer, prachtige plek, veel rust enz. alleen hij druft nooit zn bek open te trekken naar andere leden van stal. alleen naar de mensen die wat kwetsbaar zijn. meestal ons,(de minderjarigen)
hebben jullie ook een slechte verhouding met pensionhouder?!

.
. Stalhouder banketstaaf nl. systematisch met a over b, met b over c en met c weer over a. Zo ging de sfeer dus naar de kl*te. Onderwerp was vooral hoe niemand iets van zijn/haar paard wist, behalve stalhouder & select groepje joepie-ik-heb-vorig-jaar-mijn-eerste-paard-gekocht/gekregen vrouwen van middelbare leeftijd. (wederom
. Niet dat ik nog een hond wilde, maar ik wilde ook niet elke dag langs dat beest rijden, dat inmiddels bezig was vals te worden en reden had om van mij iets te verwachten, ik was inmiddels al een hele tijd met hem in de weer. Dus ik bood 200 euro voor de hond. Na een overleg van 10 minuten met zijn vrouw was de deal rond & de hond ging met mij mee. Ik heb hem dit altijd kwalijk genomen, hij hield zich niet aan onze afspraak, creeerde levensgevaarlijke sitaties op zijn terrein, en ik eidigde ermee er nog grof geld voor neer te leggen ook. (ja ik ben ook een sukkel, maar ik kan mezelf niet helpen)