ik heb net vandaag gehoord dat de prijs van de boxen bij ons op stal hoger worden
(slik)nu wil ik aan jullie vragen of de prijs/kwaliteit verhouding wel klopt,, ik vind van niet,...
(houd er wel rekening meer dat het is amsterdam is, dus sowieso iets duurder dan anders
)we hebben:
-20/40 buitenbak
-binnenboxen(ik sta in een 2 bij 3 (ponybox))
-buitenboxen (van ongev. 2,5 bij 3,5)
- afspuitplaats (gewoon met water wat uit de grond wordt gepompt (en dus geen warm water)
- stapmolen(niet overdekt, het oudste model wat je kunt bedenken (oftewel het REX type: gewoon aan touwtjes vast en na 7 min stopt ie paarden moeten dan omdraaien en hij draaid de andere kant op voor 7 min)(mooi niet dat mijn pony daar in gaat, ik vind et levensgevaarlijk
)- er komt nog een longeer-kraal, nu isser een cube zand neergestord met lint eromheen
- weiland, (dat vind ik het enige echte- echte- echte goede van mn stal)
-paarden worden 's ochtends gevoerd en op het land gezet, 's avonds ook gevoerd.
we moeten/mogen:
- zelf uitmesten is verplicht.(de pensionhouder doet het niet meer)
- ik mag maar 1 baal zaagsel per week gebruiken
- hooi mag onbeperkt (komt wel van eigenland)
- met stro moeten we zuinig zijn
- veel mensen van stal hebben hun eigen voer, wat ze in bakjes klaarzetten. (dit eigen voer regelen ze allemaal zelf, en betalen het dus ook zelf.)
- betalen voor drinken en eten (koek:1 euro. blikje drinken ook 1 euro.)
hier betaalde ik 180 euro per maand voor, dit vind ik een nette prijs.
nu gaat het omhoog (binnen en buiten boxen gaan evenveel kosten) naar
225.
opzich vind ik het logisch, hij wil een solarium, de bak vergroten enzo,
maar er zijn al heel veel mensen weg gegaan, omdat ze hier juist zijn gaan staan omdat het "gewoon gewoon" was (dus niet met luxe).
ook staat mijn pony dag en nacht buiten, dus van de zomer gebruik ik denk ik 1 zaagselpak in 3 weken (alleen als het te hard regent gaat ze 's nachts naar binnen) ik geef elke dag een plukje hooi, maar geen biks.
ik gebruik de bak niet, de stapmolen niet, de longeerkraal niet,en ik ben ook niet van plan om het solarium te gebruiken (ik wandel alleen maar met mn pony: spat.)
vinden jullie dat 225euro voor deze accomodatie redelijk is? (ook gezien in mijn situatie?)
)