Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Tuurlijk, een eigen paard lijkt me heel leuk! Officiele wedstrijden, eigen spullen, lekker met niemand delen en doe wat je zelf wil ed. Maar er komt heel wat bij kijken, zoveel kwa tijd als geld. Hierna ga ik een hbo-opeliding doen, en ik weet helemaal niet of ik uberhaupt wel veel vrije tijd over houdt. En liever geen pony dan eentje die er maar 3 dagen per week uitkomt om te rijden!Sily schreef:Ik heb op maakt niet uit gestemd, omdat leedftijd in mijn ogen weinig zegt.
Ik ken meiden van 11 die er helemaal voor gaan, elke dag voor hun paard zorgen en er echt goed voor zorgen.
En ken ook volwassen mensen die een paard hebben gewoon voor de heb.
Leeftijd zegt me niets, karakter en verantwoordelijkheidsgevoel van persoon in kweste des te meer.
Handig van een ouder persoon is dat die minder hulp nodig heeft.
Ik mocht op mijn 11de altijd gewoon op de fiets naar mijn paard, maar niet iedereen mag dat en niet elke ouder heeft zin om kindlief iedere dag richting paard te rijden.
Eigen auto of brommer maakt het dan al veel makkelijker.

Sily schreef:Ik heb op maakt niet uit gestemd, omdat leedftijd in mijn ogen weinig zegt.
Ik ken meiden van 11 die er helemaal voor gaan, elke dag voor hun paard zorgen en er echt goed voor zorgen.
En ken ook volwassen mensen die een paard hebben gewoon voor de heb.
Leeftijd zegt me niets, karakter en verantwoordelijkheidsgevoel van persoon in kweste des te meer.
Handig van een ouder persoon is dat die minder hulp nodig heeft.
Ik mocht op mijn 11de altijd gewoon op de fiets naar mijn paard, maar niet iedereen mag dat en niet elke ouder heeft zin om kindlief iedere dag richting paard te rijden.
Eigen auto of brommer maakt het dan al veel makkelijker.
,Werk zelf voor de stalling,da en smid en mijn ouders willen de kosten zelfs delen dus dat gaat wel lukken denk wel dat ik er aan toe ben haha,Maar het was meer dat het zo uitkwam nu het is eigelijk nooitde planning geweest een paardje te kopen.. 
. En daar heb ik nooit mee gezeten, totdat er een aantal paarden verkocht waren waar ik altijd op reed en ik nu dus echt iets voor mezelf wilde..
. En nu ben ik bijna 18 en gaat ze gedekt worden
.
Ivanka gaat altijd boven alles!
en dat deed ze eerst een paar maandjes op een manegepony, maar sinds een paar weken rijd ze op Arti lesjes. Daarom betaald ze mij een klein gedeelte van de stalling, omdat ze 'gebruik' maakt van Arti. (moest niet hoor, wilde ze zelf
)
. Maar zoals gezegd de een is er gewoon wat eerder klaar voor dan de ander.