hij krijgt van nylon en neopreen namelijk een wat kalige huid achter zijn oren en een halster met bont schuurt hij af

Nou heb ik nog wel leren halsters liggen die zijn onderlegd met heel zacht leer. Zijn er meer mensen die ze met zulke leren halsters in weer en wind buitenzetten?
Ik ben namelijk bang dat die halsters op den duur hard en stug worden, ondanks goed onderhoud worden mijn leren springschoenen ook niet echt jofel van het buitenstaan. Nou is dat wel wat ander leer en die staan natuurlijk regelmatig in de blub. Maar toch, als ik dit ook op korte termijn van mijn leren halsters kan verwachten moet ik toch iets anders verzinnen.
En dat is zo'n nylon dingetje, die van binnen helemaal zwart is van de huidvet en dat schuurt niet. 

Hier heeft hij alleen zijn bitstuk in, je krijgt er dan ook een apart halster bij en dat is imo een heel fijn ding. Als het goed is kun je ze ook breder bestellen (dit is heel smal).
Dat vond ik toch een beetje zonde. Er is een halster van Kavalkade dat ook heel mooi zacht is. Is alleen ook een erg prijzig halster.