De bedoeling was, dat ze deze week (nadat er bij de merrie van mijn vriendin de ijzers achter eraf waren gehaald) bij de andere grote paarden op de paddock zo komen
.Gisteren was het eindelijk zover: we hadden het hele stel eerst in de bak gedaan en dat verliep allemaal zonder problemen.
Wel was mijn merrie hengstig
!We hebben ze op de paddock gezet en na het stel nog een uurtje in de gaten te hebben gehouden, ben ik naar huis gegaan.
Mijn vriendin was er weer vanaf een uur of 3.
Vanochtend vertelde ze me, dat ze Ynskje apart heeft gezet, omdat mijn ruin niet anders deed dan haar bespringen en had daarbij ook echt een stijve piemel
!!Ze drong zich ook regelrecht aan hem op
!Nu is de merrie van mijn vriendin een paard dat altijd erg vaak en vooral ook erg lang hengstig is!
Die twee staan al bijna 6 jaar samen en alhoewel ze hardstikke dol op elkaar zijn
, hebben we dit bij die 2 nog nooit gezien , tewijl Helania tijdens de hengstigheid ook best opdringerig kan zijn.Mijn vraag is dan ook: kan het zijn dat hij een klophengst is ?? (hij is nu ong. 14 jr. En ik heb hem nu bijna 7 jaar, zonder dat hij ooit in deze mate interesse in merries heeft gehad!)
En überhaupt: kan een ruin nog een stijve piemel krijgen
??
.En inderdaad ruinen kunnen een echte stijve krijgen
Echt zielig dat ik zelfs de DA gebeld heb omdat het zo zielig was (hij is 1.26m en zij is 1.63m) Hij besprong haar echt en telkens kreeg hij een schop van haar