Ik rijd vaak met een spijkerbroek en ik wou weten of dit gevaarlijk is.
Ik heb meestal een spijkerbroek aan omdat de zitting van ons zadel erg glad is, en met een paardrijbroek glibber ik de hele tijd heen en weer. Ik heb zelf het idee dat ik met een spijkerbroek minder glij en beter zit.
Soms zie ik wel eens bij HAW of ITP mensen die ook in een spijkerbroek oid rijden, en dan komen er altijd reacties van: waar is je rijkleding etc. Ik vraag me af waarom dat is.
Ik zelf denk niet dat het gevaarlijk is, maar ik rij ook met een zogenaamde wortelbroek
. Want met wijde pijpen lijkt me geen strak plan
. Ik ben wel van plan om een goeie paardrijbroek te kopen met zo'n leren zitvlak, maar helaas zijn ze nieuw een beetje duur dus ik moet ergens een tweedehandsje zien te vinden. Maar op het moment dus nog wel met spijkerbroek.
Ik rij wel met gewone goeie rijschoenen (jodphurs??) en met een goeie cap en body. Maar wat vinden jullie? kan het wel of moet ik het beter niet doen? ik wil nl geen onnodige ongelukken of dat mijn zadel naar de kl*te gaat ofzo
En idd zijn rijbroeken met kunstlederen zitvlakken ook niet zo duur. Bij divoza heb je bv. hun eigen huismerk mondoni. Hardstikke lekkere broeken voor weinig geld. Ik had 2 mondoni afrika's voor nog geen 100 €! Dat waren wel openingsaanbiedingen, maar volgens mij zijn ze in het echt ook niet zo duur
. En anders wacht je gewoon even tot de uitverkoop 
.
iemand ervaring mee?