ik overweeg er nog een pensionklant bij te nemen, maar dan gratis.
Dit omdat ik nu in mijn eentje de hele stal run (in de winter 4 boxen en in de zomer vaak meer dan 10 paarden. Zodra we nieuwe stallen hebben krijgen we zelfs nog meer boxen) en ik trek dat dus niet.
Ik kom wel goed uit met mijn tijd hoor, alleen als ik ziek ben is er dus geen vervanging. Als ik een weekend weg wil, kan dat niet.
En deze zomer ga ik 5 weken op vakantie, en heb ik dus niemand die het overneemt.
Nou heb ik dit altijd opgelost door mijn vader in te roepen als hulpkracht
Maar die ziet dat niet meer zo zitten, en ik vind dat eigenlijk ook niet de ideale oplossing. Hij vind paarden leuk, en weet er ook nog wel het nodige van, maar heeft het zelf ook gewoon druk.Deze zomer zou hij het dus overnemen van me, want als alles op de wei staat is er niks aan het handje. Maar onze pensionklant gaf nu aan haar stal aan te willen houden deze zomer. Dat betekend dat er misschien toch gemest moet worden. Kortom, ik heb hulp nodig.
Nou wil ik dus iemand hier gratis laten staan. Ik ben er nog niet uit of dat gratis betekend incl. hooi, bodembedekking en voer of dat hij of zij dat wel apart moet betalen.
Daar tegenover moet die persoon dus meehelpen. Maar wat kan je dan vragen van zo'n iemand?
Ik vind het overdreven en onnodig als die persoon altijd alle boxen moet uitmesten. Dat kan ik vaak zelf ook wel. Maar "soms boxen uitmesten" is uiteraard een nogal vage afspraak. En als dat erop neerkomt dat hij of zij dan 4x in het jaar voor mij moet inspringen, dan staat ie wel érg goedkoop.
Uiteraard moet er ook geveegd worden, en paarden moeten van buiten naar binnen e.d Dus ook dit kan verdeeld worden.
Misschien is het iets om vaste dagen af te spreken? Ene dag doe ik het, andere dag doet de ander alles.
Of misschien is het handiger de taken sowieso te verdelen met als voorwaarde dat als ik er een keertje niet ben hij of zij alles overneemt?
Heeft iemand ervaring met het hebben van een gratis pensionklant?
En wat spreken jullie dan af? Zet je dit op papier?
En misschien is er wel iemand die nu al geïnteresseerd is, dan sta ik open voor een gesprek. Want buiten alles moet dit wel iemand zijn die erbij past en die goed aanvoelt wat er moet gebeuren.
Ben benieuwd wat jullie er van vinden?