Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

)...
tot aan de Z komen heb ik mij laten vertellen, dus 'ghewoon doorrrr ghaan' Heike 
)ga ik echt niet zeiken dat het discriminatie is hoor!!ik neem geen tinker omdat ik het mode vindt ofzo, maar gewoon omdat ik houdt van wat forsere paarden.... 
Ik vind het altijd wel leuk als ik een Fjord, Haf, of Tinker in de baan krijg, maar zal hem net zo beoordelen als een KWPNer. De middendraf zal dan ook 99% punten laten liggen, maar soms wordt er met die paarden veel rijtechnischer gereden dan met een hele beste, die vanzelf blijft sjouwen. Met een niet dressuurtypisch paard moet je rijden voor elke punt die je krijgt en ik heb daar bewondering voor. Natuurlijk is het niet slim om een 'ander' paard te kopen als je richting top wilt, maar waarom niet als je een Haf oid hebt, ineens enthousiast worden voor de dressuur? Moet je dan je Haf maar weg doen? Welnee, lekker mee gaan starten, maar zonder pretenties elke KWPNer eruit te rijden, gewoon lekker reeel blijven.