Op de marktplaats.nl is een bepaalde handelsstal, die "onze" R. te koop hebben staan, met een volgende soort beschrijving:
6 jarige zwarte merrie van 178 cm. super imposant paard om te zien, prachtige verhoudingen en 3 goede gangen. afstamming kroongraaf x burgraaf x landgraaf 1 x ladykiller. dressuur ( m nivo) aangereden paard die een een leuke sprong kan maken, een leuk aanhankelijk karakter heeft en goed kan opschieten met andere paarden en mensen. ook kinderen geen probleem, geen stalgebreken, verkeersmak en loopt zo de trailer of vrachtwagen op. alle keuringen toegestaan natuurlijk.
Nu heeft dat paard een hele tijd bij ons op stal gestaan, ze was van een meisje bij mij opstal, en van de beschrijving klopt dus helemaal niets!!
Dit paard bokte nl iedereen eraf die erop zat, en wij snapte niet waarom, dus hebben we haar laten keuren, met als resultaat:
-klinisch helemaal afgekeurd!! op de buigproeven, op de cirkel, op alles bijna!! + afgekeurd op cornage
-Rontgen: spat!!
conclusie: totaaaal afgekeurd!!
Daarbij ramt hij de smit bijna in elkaar om het maar even bot te zeggen (3 man + 2 sedalin is nog niet genoeg om haar kalm te houden) waardoor onze staleigenaar 2 weken met zijn been omhoog heeft gezeten).
Ook staat er op de site van deze handelsstal doodleuk dat ze de paarden áltijd 3 maanden zelf eerst houden etc. voordat ze hem te koop zetten/verkopen, leuk bedacht, maar dit paard is pas sinds 3 (morgen precies!) weken bij onze stal weg!!!
Sorry dat ik het zeg maar ik vind dit echt niet kunnen! De eigenaresse viel er dagelijks vanaf dus had haar te koop staan voor een ruiter die er misschien wel mee overweg kon, bij de keuring bleek dus dat het kwam door de cornage en spat en iets in de rug oid, en het paard is dus AFGEKEURD voor de sport, en levensgevaarlijk, en nu staat het doodleuk te koop als geweldig sportpaard!
Last but not least: ze is LEVENSGEVAARLIJK met kinderen.....
en trailer in en uitladen is ook een groot probleem.
Skattie (stalgenootje van mij) heeft ze een mailtje gestuurd, en ze mailden terug dat we gewoon de verkeerde knol voor hadden!!
najjaaa zeg, alsof wij een reus van 1,78 met precies dezelfde afstamming én papieren + foto die 2 jaar bij ons op stal hefet gestaan niet herkennen....
Ik vind dit echt erg, straks verongelukt er iemand mee! wat zouden jullie in zo'n geval doen?

) de advertentie van marktplaats gehaald!!
Heb je de verkeerde afstamming al door gemaild? Beetje inteelt zo