Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance
Siggy schreef:Ik heb zo'n matje onder het zadel liggen, bij Guinness schoof het zadel ook steeds naar achteren. Sinds ik het matje gebruik nergens last meer van, ook geen last van schuurplekjes ofzo hoor. Ik heb die van Loesdau, trouwens.
Margreet schreef:Een gelpad is ook niet anti-slip, dus dat is logisch.
Ik vind het in ieder geval erg onaangenaam als de anti-slip badmat over m'n vel schuift, maar ieder z'n ding hoor. Misschien is het bij een paard wel anders.
Ik vind dat een zadel gewoon moet passen en moet blijven liggen, een ander vindt van niet, zijn/haar eigen keuze.
Bij een naar achteren schuivend zadel zou ik trouwens eerder een voortuig gebruiken.
tinkernikky schreef:Ik heb een blessure opgelopen, en heb langere tijd niet kunnen trainen.
Ik denk dat mijn paard zijn rondingen en spieren enz kwijt is in ieder geval dus danig veranderd dat het zadel gaat schuiven(naar achteren)..
ikke schreef:Zadels die schuiven passen niet, punt uit. Dit soort "oplossingen" zijn er alleen maar om te verdoezelen dat je slecht passend tuig hebt. Omdat er maar weinig mensen zijn die echt kunnen zien of een tuig past, krijg je slimme types die dit soort produkten op de markt brengen omdat we in NL nou eenmaal liever aan symptoombestrijding doen dan aan het werkelijk oplossen van problemen.
Karin"]
[quote="tinkernikky schreef:Ik heb een blessure opgelopen, en heb langere tijd niet kunnen trainen.
Ik denk dat mijn paard zijn rondingen en spieren enz kwijt is in ieder geval dus danig veranderd dat het zadel gaat schuiven(naar achteren)..
Lydiia schreef:Volgensmij heeft runningkawa er ook 1 geprobeerd. Anders moet je haar even PB-en
runningkawa schreef:Sorry dat ik geantwoord heb hoor!!!!
We bedoelen het goed hoor, maar je zadel past niet, zo klaar als een klontje!!
Vragen over een antislip matje, is gewoon weten dat je dit soort antwoorden krijgt!
En een nieuw zadel kan zeker van pasvorm veranderen.
En als je zadelmaker dat niet weet vraag ik zijn kundigheid toch ook af.
Verder kan je paard door training meer spieren krijgen, zodat het zadel niet meer past.
of juist door eerst bespierd te zijn, maar na lang stilstaan de bespiering kwijt zijn, zodat het ook niet meer past.
net als bij een jong paard wat nog groeit, kan het zadel wat eerst goed lag, na een tijdje niet meer goed liggen.