Ik heb mijn vriend jarenlang verweten dat hij niet echt op een kind van ons samen zat te wachten tot ik er achter kwam dat ik zelf niet zo om een kind zat te springen. Ondertussen denkende dat dit oer-moeder-instinct ooit wel eens zou komen, maak je niet zo druk mens.
Maar nu heb ik sinds 1.5 jaar mijn Gam. Ik merk dat hij steeds meer een grote plaats in mijn leven inneemt. Mijn hart buldert over van liefde voor hem. Een leven zonder hem is ondenkbaar. Veel dingen moeten wijken voor hem, vooral mijn sociale contacten. Ik weeg alles af; ga ik met mijn moeder winkelen of ga ik naar Gam? Ga ik naar mijn beste vriendin en d'r kids of ga ik naar Gam? Gam wint 99 van de 100 keer!!
Om op kinderen terug te komen. Ik hoef ze niet meer, ik ben er wel klaar mee, ik heb mijn kind al. Zal ik een kind krijgen dan heb ik voor mijn gevoel geen tijd (weinig/minder in de werkelijkheid) meer voor Gam en geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt.
Ik vraag me af of ik de enige ben die met soort gevoelens worsteld. Het klokje tikt wel door...