Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

DuoPenotti schreef:Maar 90% van die dingen wist je toch voordat je er ging staan?
Je ziet toch hoe groot een paddock is.
Dat daar geen ruif en geen matten zijn.
Dat er geen zadelkast is.
Dat wegstrepende kom je mijn inziens uit op de kern van het verhaal.
Te weinig hooi.
Geen stroom
En gevaarlijk hond.
Dat zouden voor mij redenen zijn om wat anders te zoeken.
Maar als je op andere stallen komt om te kijken of het wat is. .
Kijk en vraag gewoon goed naar die basis voorwaarden.
Hoe groot is de paddock. Hoeveel staan ze daar.
Hoeveel voer. Wat is de kwaliteit.
Welke faciliteiten.
Vraag door. En doorvragen dat mag
Het gaat om het welzijn van je paard en kost genoeg.
Want anders sta je weer zo.
Succes.
trysteffy schreef:Maar nou ik betaal 350,- heb toen zelf mijn voerbak waar brok in zit zelf moeten betalen stal matten en hooiruif eigen keuze natuurlijk geweest en zo ook de matten buiten in de paddock en een bak voor het hooi allemaal eigen keuze natuurlijk.en eigen zadelkast moeten aanschaffen En Owja waterbakken moest ik ook zelf aanschaffen net een doe het zelf stal eigenlijk.
) maar alles altijd netjes in overleg opgelost met de staleigenaren. Zo hoort het imo ook te gaan.
Lindsey_99 schreef:@oji
niet eens, eenmalig wat spullen aanschaffen omdat je dat zelf prettig vindt; prima. Kuilen in paddock dichtscheppen; prima. Mest ruimen, de boel netjes houden, prima.
Waterbak hoort in een stal gewoon aanwezig te zijn, helemaal voor 350 euro per paard.
Een bijtende erfhond, commentaar op 'te veel hooi', en dan maar eigen hooi aanschaffen, geen hulp nadat hond flink heeft gebeten, (was wel zo sportief en netjes geweest) stroom niet repareren, blubberbende... niet prima!
Een pensiongast hoeft zelf geen zand bij te storten, roosters of drainage te leggen in een te kleine paddock voor 2 paarden, dat hoort bij het normale onderhoud van de eigenaar.
TS, snel wat anders en beters zoeken, en uiteraard meenemen wat je zelf hebt betaald, of er een nette vergoeding voor krijgen. En uiteraard zonder conflict, gewoon eerst wat anders, en dan opzeggen. Aan ruzie, daar is niemand bij gebaat
Citaat:Als je klein privé staat is het een beetje geven en nemen en is het in mijn ogen niet meer dan normaal dat je ook een beetje helpt met dingen en onderhoud, zoals idd het tegen de kanten aangelopen zand afsteken. Toen ik klein privé (voor hetzelfde geld als TS) stond hielp ik ook met het jaarlijks olien van de houten boxen, sleepte ik de bak, harkte ik de molen etc etc. Dat is als je klein privé staat, dan deel je de werkzaamheden een beetje omdat je er beide profijt van hebt dat het netjes blijft en er geen batterij aan personeel loopt.
Onali schreef:Ik denk dat je de definitie van Doe het zelfstal nog eens op moet zoeken.
Dat betekent niet; spullen aanschaffen
Maar; zelf voeren en zelf mesten.
Doe het zelf, niet koop het zelf.
Een aantal dingen, zoals je zelf al zegt, is eigen keuze. Dit had je dus niet hoeven doen.
Van de paddock wist je hoe groot die was, waarom is dat nou ineens een probleem. Evenals dat hij ws niet gedraineerd was.
En heel eerlijk, met veel regen op een klein oppervlak maakt drainage weinig uit.
in de stal hangt natuurlijk wel een voerbak maar willen ze ook buiten voeren zullen ze toch zelf een tonnetje moeten voorzien.