Pensionstal handen in het haar

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

trysteffy

Pensionstal handen in het haar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-26 21:51

Hoi,

Ik wist even niet hoe ik het onderwerp moest noemen.

Sinds half jaar sta ik op een privé stal met mijn paarden boxen zijn mooi ruim netjes.
Betaal 350,- hoor je mij niet over klagen.
Maar toch we zeggen elke stal of paarden eigenaar heeft wel wat ik ben ook niet de heilige zeggen we maar.
Maar nou ik betaal 350,- heb toen zelf mijn voerbak waar brok in zit zelf moeten betalen stal matten en hooiruif eigen keuze natuurlijk geweest en zo ook de matten buiten in de paddock en een bak voor het hooi allemaal eigen keuze natuurlijk.en eigen zadelkast moeten aanschaffen En Owja waterbakken moest ik ook zelf aanschaffen net een doe het zelf stal eigenlijk.
Ik krijg dan 1 vlasbaal in de week. Ze worden gelukkig binnen en buiten gezet weidegang heb ik. Niet en denk dat mij. Paddock net aan 15 bij 10 is daar staan ze met ze 2en in.

Stallen worden door de weeks gemest en paddock moest ik zelf mesten.
Er word niet nagekeken of ze in de middag nog eten hebben dat is eigen verantwoordelijkheid eigenlijk allemaal heb al eigen hooi aangeschaft omdat ze maar 3 van die Action tonnetjes hooi van ze mogen hebben. Ja dat vind ik te weinig..
Maar daar komt het eigenlijk iets meer dan een maand terug had ik al gezegd stroom doet het niet hun hebben er 1 op zonnenpaneel en aangezien mijn paddock een blubber bende is geworden omdat er geen drainage in ligt door de velle regen in het najaar is het sinds dien eigenlijk niet meer droog geworden.
Ik ben 3 weken terug ook op stal door 1 van hun honden dus gegrepen waar door ik ook in het ziekenhuis heb gelegen maar helaas kwam er geen extra hulp vanaf ik kan mijn hand nog steeds niet gebruiken 100% heb de kracht niet maar nou krijg ik appjes dat ze alles slopen en dat ik mijn paddock beter moet onderhouden en moet gaan scheppen de randen en zo snel mogelijk voor dat de planken verder stuk gaan. Nou heb ik gezegd van als jullie het stroom maken dan kunnen ze niet bij het hout komen ik heb dit al eerder vermeld bij jullie en dat ik nu sowieso van me partner afhankelijk ben om naar stal te komen en die is vrachtwagenchauffeur dus dat is dan ook nog is de vraag hoelaat is die thuis.

Nou ben ik wel aan het rond aan het kijken maar de irritatie zit enorm hoog bij mij of ligt het echt aan mij?
Ik probeer mijn ding te doen en met niemand te bemoeien zo groot zijn we ook niet ik en nog een stalgenootje zijn de enige buiten hun paarden om.
Maar ik weet het gewoon even niet heb niks zwart op wit staan ook geen contract.

Bieden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-26 21:57

Klinkt niet zo gezellig en die hond ronduit gevaarlijk.Ik zou vriendelijk blijven en zo snel mogelijk een andere plek zoeken.

Pikeur

Re: Pensionstal handen in het haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-26 23:07

Ja klinkt hard maar hier kunnen wij toch niet zo veel mee want wij maken de regels niet. 350 per paard of voor meerdere?

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-26 23:14

Snel wat anders zoeken. Het kan leuk zijn maar dit is niet leuk meer.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-26 00:36

Is er ook een rijbak? Is dat niet zo vind ik het veel te duur en inderdaad dit is voor jouw paard en voor jezelf niet leuk meer.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-26 01:53

Maar 90% van die dingen wist je toch voordat je er ging staan?
Je ziet toch hoe groot een paddock is.
Dat daar geen ruif en geen matten zijn.
Dat er geen zadelkast is.

Dat wegstrepende kom je mijn inziens uit op de kern van het verhaal.

Te weinig hooi.
Geen stroom
En gevaarlijk hond.

Dat zouden voor mij redenen zijn om wat anders te zoeken.

Maar als je op andere stallen komt om te kijken of het wat is. .
Kijk en vraag gewoon goed naar die basis voorwaarden.

Hoe groot is de paddock. Hoeveel staan ze daar.
Hoeveel voer. Wat is de kwaliteit.
Welke faciliteiten.
Vraag door. En doorvragen dat mag :j
Het gaat om het welzijn van je paard en kost genoeg.

Want anders sta je weer zo.

Succes.

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-26 04:06

DuoPenotti schreef:
Maar 90% van die dingen wist je toch voordat je er ging staan?
Je ziet toch hoe groot een paddock is.
Dat daar geen ruif en geen matten zijn.
Dat er geen zadelkast is.

Dat wegstrepende kom je mijn inziens uit op de kern van het verhaal.

Te weinig hooi.
Geen stroom
En gevaarlijk hond.

Dat zouden voor mij redenen zijn om wat anders te zoeken.

Maar als je op andere stallen komt om te kijken of het wat is. .
Kijk en vraag gewoon goed naar die basis voorwaarden.

Hoe groot is de paddock. Hoeveel staan ze daar.
Hoeveel voer. Wat is de kwaliteit.
Welke faciliteiten.
Vraag door. En doorvragen dat mag :j
Het gaat om het welzijn van je paard en kost genoeg.

Want anders sta je weer zo.

Succes.

Ja had ik ook ze zeiden je mag pakken wat je wil alleen de voorwaarde daarvan was als ze maar alles op aten en niks lieten liggen enzo. Nou op een geven moment krijg je voor je bord van ja pak veel en veel te veel ze mogen maar een bakje nou gepraat van nou liever niet aangezien ik er 1 heb die heel gevoelig is voor maagzweren wil ik best zelf voordroog halen dat ik het fifty fifty pak nou was toen ook geen probleem in ene werd ik beschuldigd dat ik hooi van hun jatten toen dacht ik laat maar weetje ik pak wel van me eigen ballen want daar heb ik een hekel aan aan beschuldigen van jatten maken afspraken en dan dit.
Ook had ik toen gevraagd van blijven de paddocks droog in de winter ja blijven droog nou niet dus.. die van mij zijn best bewegelijk en spelen graag. Dus daar door werd mijn paddock het snelst nat natuurlijk. De andere paarden die er staan staan of alleen of staan 2 oude merries die de helle dag niet bewegen eigenlijk allemaal niet. Alleen die van mij zijn het actiefst.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-26 07:50

Klinkt als een totaal ongeschikte plek met veel te weinig bewegingsruimte voor ook nog eens teveel geld...

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-26 08:02

wat een verhaal zeg, zeker van die hond. Ik zou als ik jou was snel een andere plek zoeken, al je spullen meenemen en wegwezen daar. sterkte!

Je weet dat de eigenaar van de hond aansprakelijk is voor je schade? Ik zou dat niet laten zitten als ik jou was, zeker als je nog steeds je hand niet goed kan gebruiken

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-26 08:04

Nee dit ligt niet aan jou

Het bijten van de hond en de matige reactie van de eigenaar is al deze genoeg om weg te gaan in mijn ogen

HopeDreamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-26 08:29

Ik denk dat het vrij duidelijk is dat het tijd is om opzoek te gaan naar een plek waar het welzijn beter is.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-26 08:33

trysteffy schreef:
Maar nou ik betaal 350,- heb toen zelf mijn voerbak waar brok in zit zelf moeten betalen stal matten en hooiruif eigen keuze natuurlijk geweest en zo ook de matten buiten in de paddock en een bak voor het hooi allemaal eigen keuze natuurlijk.en eigen zadelkast moeten aanschaffen En Owja waterbakken moest ik ook zelf aanschaffen net een doe het zelf stal eigenlijk.

Ik denk dat je de definitie van Doe het zelfstal nog eens op moet zoeken.

Dat betekent niet; spullen aanschaffen

Maar; zelf voeren en zelf mesten.

Doe het zelf, niet koop het zelf.

Een aantal dingen, zoals je zelf al zegt, is eigen keuze. Dit had je dus niet hoeven doen.
Van de paddock wist je hoe groot die was, waarom is dat nou ineens een probleem. Evenals dat hij ws niet gedraineerd was.
En heel eerlijk, met veel regen op een klein oppervlak maakt drainage weinig uit.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-26 08:36

Doe het zelf is wel deels zelf dingen maken, regelen en aanschaffen.

Verder klinkt voor het gezeur over voer niet tof.. en hele dagen in modder laten staan zou ik ook niet doen. Trek ze iig binnen met n dagdeel als ze nat staan.
Hou het leuk en kijk uit naar wat anders :j

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-26 08:45

Wij hebben ook eigen dingen aangeschaft, dat is nu eenmaal inherent aan paarden hebben en je management binnen de mogelijkheden die er zijn zo optimaal mogelijk maken (bijv slowfeeder net voor een paard wat heel snel eet, hooizakken voor in stal). Maar als ik je verhaal zo lees zou alleen al alles wat speelt rondom de hond voor mij reden zijn om te gaan. Wij hebben ook een hond op stal die in zijn iets jongere jaren voor wat uitdagingen heeft gezorgd (oa dekens stuk, mijn cap opgegeten := ) maar alles altijd netjes in overleg opgelost met de staleigenaren. Zo hoort het imo ook te gaan.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-26 08:58

Je haalt er allemaal dingen bij die niet relevant zijn. Dat je dingen zelf aan moet schaffen als die niet tot de standaard faciliteiten behoren, is heel normaal. Je betaalt voor de faciliteiten die geboden worden op het moment van aankomst, daar spreek je de prijs op af. Dus dat jij drinkbakken, voerbakken, matten etc hebt aangeschaft is totaal niet terzake doende, je wist wat er was toen je er kwam.
Als je niet voldoende hebt aan het geldende voerbeleid dat je zelf je eigen voer bijkoopt is ook heel normaal. Dat je je eigen paddock netjes houdt is ook heel normaal.

Enige wat niet normaal is, is dat je door de hond gebeten wordt en dat de stroom niet gerepareerd wordt. Dat laatste kan gewoon een kwestie zijn van dat onderdelen in bestelling zijn of iets dergelijks.

Maar je klaagt verder over dingen die je op andere stallen net zo hard tegen gaat komen. Ik sta op een stal die ruim 2 keer zo duur is als waar jij staat, maar ik wordt ook gewoon geacht dat als mijn paard een kuil in de paddock graaft of deze omspit, dat ik die zelf dichtschep, als ik extra of ander voer wil, dat ik dat zelf aanschaf, als ik matten of een andere voerbak wil, dat ik dat zelf aanschaf.

Als je klein privé staat is het een beetje geven en nemen en is het in mijn ogen niet meer dan normaal dat je ook een beetje helpt met dingen en onderhoud, zoals idd het tegen de kanten aangelopen zand afsteken. Toen ik klein privé (voor hetzelfde geld als TS) stond hielp ik ook met het jaarlijks olien van de houten boxen, sleepte ik de bak, harkte ik de molen etc etc. Dat is als je klein privé staat, dan deel je de werkzaamheden een beetje omdat je er beide profijt van hebt dat het netjes blijft en er geen batterij aan personeel loopt. Maar als je klein privé staat is het ook belangrijk dat je gewoon goed met elkaar door de bocht kan, anders wordt het een frustratie voor beide kanten en ga je lopen hakkentakken. Dan sta je daar gewoon niet op je plek.

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-26 09:46

@oji
niet eens, eenmalig wat spullen aanschaffen omdat je dat zelf prettig vindt; prima. Kuilen in paddock dichtscheppen; prima. Mest ruimen, de boel netjes houden, prima.

Waterbak hoort in een stal gewoon aanwezig te zijn, helemaal voor 350 euro per paard.
Een bijtende erfhond, commentaar op 'te veel hooi', en dan maar eigen hooi aanschaffen, geen hulp nadat hond flink heeft gebeten, (was wel zo sportief en netjes geweest) stroom niet repareren, blubberbende... niet prima!
Een pensiongast hoeft zelf geen zand bij te storten, roosters of drainage te leggen in een te kleine paddock voor 2 paarden, dat hoort bij het normale onderhoud van de eigenaar.

TS, snel wat anders en beters zoeken, en uiteraard meenemen wat je zelf hebt betaald, of er een nette vergoeding voor krijgen. En uiteraard zonder conflict, gewoon eerst wat anders, en dan opzeggen. Aan ruzie, daar is niemand bij gebaat ;)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-26 10:01

Welk werk en kosten voor wie zijn ligt natuurlijk maar net aan wat je afspreekt / aanbiedt als verhuurder.

Zo staan er vast heel wat mensen op een plek waar ze zelf verantwoordelijk zijn voor de afrastering en stroomkast en al het onderhhoud, voer en stalbedekking en alles.

Maar als de staleigenaar afspreekt voor de stroom / afrastering te zullen zorgen en dat niet doet, moet 'ie ook niet klagen dat er dan dingen kapot gaat.

Ongeacht de afspraken die je maakt lijkt het me wel duidelijk dat een stal met een uitloop van maximaal 10x15 meter die met 2 paarden gedeeld moet worden en daarnaast ook nog geen weidegang, geen plek waar je een paard neer moet willen zetten....

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-26 10:31

Lindsey_99 schreef:
@oji
niet eens, eenmalig wat spullen aanschaffen omdat je dat zelf prettig vindt; prima. Kuilen in paddock dichtscheppen; prima. Mest ruimen, de boel netjes houden, prima.

Waterbak hoort in een stal gewoon aanwezig te zijn, helemaal voor 350 euro per paard.
Een bijtende erfhond, commentaar op 'te veel hooi', en dan maar eigen hooi aanschaffen, geen hulp nadat hond flink heeft gebeten, (was wel zo sportief en netjes geweest) stroom niet repareren, blubberbende... niet prima!
Een pensiongast hoeft zelf geen zand bij te storten, roosters of drainage te leggen in een te kleine paddock voor 2 paarden, dat hoort bij het normale onderhoud van de eigenaar.

TS, snel wat anders en beters zoeken, en uiteraard meenemen wat je zelf hebt betaald, of er een nette vergoeding voor krijgen. En uiteraard zonder conflict, gewoon eerst wat anders, en dan opzeggen. Aan ruzie, daar is niemand bij gebaat ;)

Eens inderdaad, tijd om wat anders te zoeken. Zoals iemand al zei zijn ze trouwens ook gewoon aansprakelijk voor de schade door de hond. Als je echt kosten hebt gemaakt of zelfs mogelijk blijvend letsel hebt zou je ze aansprakelijk kunnen stellen. Gezien de situatie kan ik me alleen voor stellen dat dat lastig is... De kans is groot dat ze je per direct van het erf sturen, zonder dat je vervangende stalling hebt

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-26 10:38

Citaat:
Als je klein privé staat is het een beetje geven en nemen en is het in mijn ogen niet meer dan normaal dat je ook een beetje helpt met dingen en onderhoud, zoals idd het tegen de kanten aangelopen zand afsteken. Toen ik klein privé (voor hetzelfde geld als TS) stond hielp ik ook met het jaarlijks olien van de houten boxen, sleepte ik de bak, harkte ik de molen etc etc. Dat is als je klein privé staat, dan deel je de werkzaamheden een beetje omdat je er beide profijt van hebt dat het netjes blijft en er geen batterij aan personeel loopt.

Dit is toch echt geen standaard imo.
Maar wat er vooraf is afgesproken.

Ik heb zelf op kleine stallen gestaan waar ik alles mee deed, ik heb op stallen gestaan waar ik niks deed. Ja je eigen rotzooi die je maakte opruimen. :P

De mensen die hier bij mij hebben gestaan deden ook niks en verwachtte ik ook niet.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-26 10:41

Alleen al het feit dat je gewond raakt door hun hond en ze zelf geen hulp aanbieden of taken uit handen willen nemen, is voor mij al voldoende om mijn boeltje te pakken. Er lopen vriendelijkere mensen rond waar ik liever mijn geld aan geef.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-26 10:51

Ts, je kunt het beste een andere stalling zoeken. En de zelfgekochte spullen meenemen of eventueel achterlaten tegen een vergoeding maar ik heb zo'n idee dat je niets gaat krijgen. De schade door de hondenbeet zullen zij moeten vergoeden aan jouw ziektekostenverzekering, althans, de mijne vraagt in zo'n geval of iemand de schuld was, of het je eigen dier was of niet, en dan wordt de eigenaar aangesproken.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-26 11:08

Onali schreef:
Ik denk dat je de definitie van Doe het zelfstal nog eens op moet zoeken.

Dat betekent niet; spullen aanschaffen

Maar; zelf voeren en zelf mesten.

Doe het zelf, niet koop het zelf.

Een aantal dingen, zoals je zelf al zegt, is eigen keuze. Dit had je dus niet hoeven doen.
Van de paddock wist je hoe groot die was, waarom is dat nou ineens een probleem. Evenals dat hij ws niet gedraineerd was.
En heel eerlijk, met veel regen op een klein oppervlak maakt drainage weinig uit.

Nou, netten en bakken voor op weide moeten ze hier toch ook zelf aan schaffen. := in de stal hangt natuurlijk wel een voerbak maar willen ze ook buiten voeren zullen ze toch zelf een tonnetje moeten voorzien. :=

De meerderheid van de problemen waren imo aanwezig toen TS ging kijken. Gebeten worden door de hond is natuurlijk absoluut niet oké en als de schade dusdanig is dat je beperkt bent zou ik daar ook klacht over in dienen eigenlijk. Maar goed dan moet je wel sowieso naar een andere stal gok ik. :=

In de kern is het simpel: je bent (terecht) niet tevreden, verhuis.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-26 11:27

Nou ik zou niet meteen weg gaan maar eerst eens met ze in gesprek gaan.
En neem je partner mee :D

Je betaald ergens voor,dan heeft die staleigenaar zorgplicht naar jouw dieren toe dus moet de boel gewoon Voor elkaar zijn toch,kapotte bedrading is niet oké

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-26 12:01

Waarom ga je überhaupt op een stal staan waar je geen weidegang hebt?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-26 12:06

Dat ze dus niet behulpzaam zijn en behoorlijk willen profiteren zou mij tegenstaan en een andere plek gaan zoeken. Je bent ook nog eens door hun hond gebeten en dan niet extra helpen....raar.