Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
juniper schreef:350-400!
juniper schreef:350 dan misschien? 24/7 buiten, 24/7 hooi, volpension, buitenbak (binnenkort verbetering bodem), en uitrij mogelijkheden. Ik zou het wel waarderen als de track ook verbeterd wordt, lees dat het modderig is. Het is misschien 'veel', maar je hoeft zelf niks te doen (geen hooi inkopen en rijden, niks voeren of uitmesten). Ik betaal momenteel $300 voor het zelfde, minus de uitrij mogelijkheden en de bak is uberhaupt nog niet af.
Hutcherson schreef:Je hooi kost ongeveer 125 euro voor een grote baal van 500 kg (ruim genomen). Daar doet 1 paard ruim 5-6 weken mee dus pak zoon 80€ per maand aan hooi. Daar komt transport bij om zelf te halen of te laten brengen. Waar laat je je mest? Wat betaal je voor afvoer eventueel?
Onderhoud van je hekwerk/waterbakken/hooinetten/slowfeeders/stal/onderhoud bak/graszaad/meststoffen etc.
Ga jij zelf alles mesten of moet de klant ook mee mesten? Wat ga je qua uurgeld rekenen in je stalgeld?
Is toch ruim 12 mesthopen per dag erbij per paard.
En wat wil je hebben voor het opgeven van je privacy.
Vooral dat laatste was het mij niet waard.
Gini schreef:Hutcherson schreef:Je hooi kost ongeveer 125 euro voor een grote baal van 500 kg (ruim genomen). Daar doet 1 paard ruim 5-6 weken mee dus pak zoon 80€ per maand aan hooi. Daar komt transport bij om zelf te halen of te laten brengen. Waar laat je je mest? Wat betaal je voor afvoer eventueel?
Onderhoud van je hekwerk/waterbakken/hooinetten/slowfeeders/stal/onderhoud bak/graszaad/meststoffen etc.
Ga jij zelf alles mesten of moet de klant ook mee mesten? Wat ga je qua uurgeld rekenen in je stalgeld?
Is toch ruim 12 mesthopen per dag erbij per paard.
En wat wil je hebben voor het opgeven van je privacy.
Vooral dat laatste was het mij niet waard.
Je kan niet 1 brood bakken en denken dat je een bakkerij kan openen en rendabel houden. 1 pensionpaard is liefhebberij en kan je niet deze berekening op los laten.
juniper schreef:350 dan misschien? 24/7 buiten, 24/7 hooi, volpension, buitenbak (binnenkort verbetering bodem), en uitrij mogelijkheden. Ik zou het wel waarderen als de track ook verbeterd wordt, lees dat het modderig is. Het is misschien 'veel', maar je hoeft zelf niks te doen (geen hooi inkopen en rijden, niks voeren of uitmesten). Ik betaal momenteel $300 voor het zelfde, minus de uitrij mogelijkheden en de bak is uberhaupt nog niet af.
Dorine92 schreef:Gini schreef:Je kan niet 1 brood bakken en denken dat je een bakkerij kan openen en rendabel houden. 1 pensionpaard is liefhebberij en kan je niet deze berekening op los laten.
Tuurlijk wel. Je gaat toch niet het paard van een ander betalen en er zelf van alles voor moeten doen en opgeven