Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Eatshay schreef:Hoe zien de andere paarden op de nieuwe stal er uit? Goed doorvoed, goed in de vacht en glanzend?
Het zou mijn keuze niet zijn een paard heeft gezelschap nodig voor interactie meer dan neuzen over een draad waarbij er geen keuze is wie er naast staat Wesseltje schreef:Staan daar alleen sobere rassen dat er alleen dat gevoerd wordt? Ik zou daar nog echt even in verdiepen, niet dat hij ineens van alles te kort komt. Verder klinkt de stal erg goed. In kuddeverband is niet vergelijkbaar met over een draadje contact leggen. Ik zou altijd voor kuddeverband kiezen.
karuna schreef:Hoe groot is de paddock waar hij nu in staat en het individuele weitje, hoe groot is het op de andere stal en met hoeveel paarden. Is er gras of is het een theoretische wei waar eigenlijk niks meer te eten valt? Kun je op de andere stal rijker hooi voeren voor de nacht, zodat er naast heel arm niet echt compleet hooi rijker voer is? Wat voor grond is er op beide plekken? Kwa kosten is er verschil en in afstand.
Met hoeveel stalklanten sta je nu en hoeveel staan er op de andere plek?
Maar alleen in een paddock, alleen in een weitje en alleen op stal.Het zou mijn keuze niet zijn een paard heeft gezelschap nodig voor interactie meer dan neuzen over een draad waarbij er geen keuze is wie er naast staat
Bieden schreef:In een groep heb je veel meer kans op blessures zeker als je paard nieuw is en dit niet gewend.
Gini schreef:Als je al dingen moet gaan bespreken en aanpassen nog voordat je er staat, zou ik het niet doen. Hoe ga je ander hooi voeren in een kudde?
Devic schreef:Ik vind dat je ook wel een beetje naar jezelf mag kijken: je gaat straks meer werken. Hoeveel tijd heb je dan nog over om leuke dingen met je paard te doen, als je ook de stal nog moet uitmesten, hooi geven etc. Bij een all in service zal je waarschijnlijk meer tijd overhouden om daadwerkelijk aan je paard te spenderen. Ik vind dat zeker niet onbelangrijk, ook aangezien je een jong paard hebt.