Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Daihyo schreef:Ik heb ze een tijdje in eigen beheer op 25 minuten reistijd gehad. Wij gingen 1x per dag. 2x per dag was niet te doen.
Nu staan ze op 5 minuten en ga ik nog steeds 1x per dag. In de zomer met de wei 2x per dag vanwege open en dicht doen.
Op de vorige plek hielden we de wei open met strookbegrazing.
Maar ik zou 35 min alleen doen als je geen 2x per dag hoeft. Dat is niet vol te houden met fulltime werk. Tenzij je er hulp bij kunt vinden voor een paar keer week ofzo.
Hutcherson schreef:Je kunt ook nadenken hoe je kunt zorgen dat je maar 1x daags hoeft te gaan. Ik heb ook 3,5 jaar weide gehad op 15 min van huis. Ik ging 1x per dag tenzij er iets was waardoor ik een keer extra ging. Maar dat was dus een keuze.
Wat is je andere optie? Want stel je doet dit niet vanwege de reistijd... Moet je dan dieren wegdoen?
Anastasia24 schreef:2x per dag word wel erg krap hoor ts, dat is 2.5-3 uur reistijd. Dan heb je nog niets gedaan. Misschien is het iets om even te overbruggen tot je een plekje dichterbij hebt? Indd iemand inhuren, of ze gewoon 24uur buiten laten? Ik ga 5x per week, heb ze in eigen beheer, 10-15min reistijd. Ik sla gewoon een dag over, 2-3bakken water en 2-3 hooinetten, heb er toch maar 2. Mogelijk een combi van huisvesting vermakkelijken en iemand\bijrijder vragen?
Ineke2 schreef:Ik sta volpension 45/50 minuten reistijd, soms langer als het spitsuur is of werkzaamheden.
Ik hoef niet te mesten, voeren of binnen en buiten zetten. Als ik dat wel zou moeten doen dan is deze reistijd echt te ver, laat staan 2x per dag.
Ik werk trouwens 36 uur per week en heb daarnaast nog 6 uur therapie per week en een hond die ik aan het opvoeden ben en mee moet trainen. Dus ehm ja druk. Ik heb een bijrijdster 3x per week.