Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
_Nelleke_ schreef:Ik weet niet of een caravan mover ook werkt op een dubbelasser. Die worden eigenlijk altijd op enkelas voertuigen geplaatst.
Muronia schreef:Hmm ik bedoelde meer zoiets, ik weet niet of de link zo werkt, ben daar niet zo'n held in:
https://www.bol.com/nl/nl/p/luxiqo-elek ... androidapp
Elektrische kruiwagen staat nog niet op mijn lijstje, het pad is grotendeels verhard, dat lukt me nog redelijk. Maar die trailer is echt een probleem. Het is een verhard plein (klinkers/stoeptegels) waar ik hem op nodig zou hebben.
Ik draai hem inderdaad altijd op totdat ie op zn achterwielen staat, anders is hij helemaal niet te draaien.
Jokonootje schreef:_Nelleke_ schreef:Ik weet niet of een caravan mover ook werkt op een dubbelasser. Die worden eigenlijk altijd op enkelas voertuigen geplaatst.
Juist de tandemasser caravans zijn niet te verplaatsen zonder mover.
Die duw je niet even handmatig op zn plek.
Ik denk in de praktijk dat het moet kunnen. Zou zo geen reden kunnen bedenken waarom niet.
Ik heb er ook wel eens over na zitten denken. Maar het is wel een flinke investering.
Ik moet achteruit de oprit op terwijl mijn oprit 20 cm aan beide kanten breder is dan mijn trailer. Weinig ruimte dus.
Nu ben ik wel zeer handig met achteruit rijden dus dat scheelt.
Duhelo schreef:Muronia schreef:Hmm ik bedoelde meer zoiets, ik weet niet of de link zo werkt, ben daar niet zo'n held in:
https://www.bol.com/nl/nl/p/luxiqo-elek ... androidapp
Elektrische kruiwagen staat nog niet op mijn lijstje, het pad is grotendeels verhard, dat lukt me nog redelijk. Maar die trailer is echt een probleem. Het is een verhard plein (klinkers/stoeptegels) waar ik hem op nodig zou hebben.
Ik draai hem inderdaad altijd op totdat ie op zn achterwielen staat, anders is hij helemaal niet te draaien.
De kruiwagen is mss wel een goede 2 in 1, als je dan toch wat geld uitgeeft, waarom niet iets dat je direct dubbel kan gebruiken?
Ik ben benieuwd naar de link van de kruiwagen!

Alja schreef:Ik kan alleen voor vooruit de oprit op omdat ik niet achteruit kan rijden [knip]
.
Nickeltje schreef:Overweeg je toevallig ook om jezelf een elektrische kruiwagen cadeau te doen?
Ik heb dat dit jaar voor het mesten van onze track wel gedaan en in mijn uiteindelijke keuze tussen 2 modellen heb ik als 1 van de grote verschillen mee laten wegen dat degene die ik nu gekocht heb, ook aan de voorkant een trekhaak heeft.
En die is daarmee sterk genoeg om mijn tweepaards aluminium die net iets schuin achterover op het terrein staat, te verplaatsen tot de auto er net makkelijk bij kan.
Wel even oefenen, heb in het begin echt staan prutsen en steken met die kruiwagen maar inmiddels kom ik er met de trailer er aan makkelijk het erf mee over.
ik ben visueel ingesteld en ik zie het zo voor me
Alja schreef:Ik kan alleen voor vooruit de oprit op omdat ik niet achteruit kan rijden maar doe je de trailer wel ver genoeg omhoog draaien?
Ik vond het eerst ook heel zwaar maar nu ik hem hoger opdraai is het niet zwaar en eigenlijk heel makkelijk.
Muronia schreef:Ik kan wel achteruit rijden / draaien maar door die paaltjes is het te krap. Ze zijn van een wegversmalling, er zijn al eerder pogingen gedaan bij de gemeente maar daar willen ze niks van weten (snap ik ook wel). Eenrichtingsverkeer is het niet, maar ik woon aan de landskant van een kanaal en vanaf de kant waarvan ik kom is het een klein stukje vanaf de brug naar de overkant. Als ik via de andere brug zou gaan, moet ik een paar km over een smal hobbel/klinkerweggetje met tig drempels en wegversmallingen. Dat is niet echt een fijne optie.
In principe staat de trailer achter het huis of achter de auto als we op locatie zijn. Lang onbeheerd ergens geparkeerd staan zou niet echt aan de orde zijn. Ik denk niet dat ik echt bang zou zijn voor diefstal met zo'n neuswiel, het is verder een oude (maar goede) trailer. We hebben hem al 23 jaar.
Heeft er iemand ervaring met zo'n neuswiel als uit het linkje dat ik stuurde? Als die het zou kunnen, dan zou dat de meest betaalbare optie zijn denk ik.
Wiebsie dat ziet er goed uit! Maar zoiets kan ik niet maken
Little_Gift schreef:Alja schreef:Ik kan alleen voor vooruit de oprit op omdat ik niet achteruit kan rijden maar doe je de trailer wel ver genoeg omhoog draaien?
Ik vond het eerst ook heel zwaar maar nu ik hem hoger opdraai is het niet zwaar en eigenlijk heel makkelijk.
Vind je dat niet riskant? Als je veilig met paard en trailer op pad wil, moet je toch minstens de basisvaardigheden vlot beheersen?
Alja schreef:Little_Gift schreef:Ik kan alleen voor vooruit de oprit op omdat ik niet achteruit kan rijden maar doe je de trailer wel ver genoeg omhoog draaien?
Vind je dat niet riskant? Als je veilig met paard en trailer op pad wil, moet je toch minstens de basisvaardigheden vlot beheersen?
Alja schreef:Nee hoor
In principe moet je altijd vooruit toch?
Ga nu twee jaar wekelijks op pad met de trailer en nog nooit gehad dat er een probleem was.
Muronia schreef:Ik vind het leuk om met mijn paard op pad te gaan met de trailer, maar mijn grootste struikelblok is dat de trailer daarna weer netjes op zijn plek moet komen te staan.
Ik kan alleen vooruit de oprit op rijden met mn combinatie omdat er een aantal fantastisch irritante paaltjes van de gemeente vooraan staan waardoor achteruit inparkeren (voor mij tenminste) onmogelijk is. Achter het huis is het te krap om met de auto en trailer in het rond te kunnen draaien, dus er zit niks anders op dan paard afladen op de oprit, trailer loskoppelen, auto opzij zetten en dan met de hand de trailer naar achteren rollen, omdraaien en op zn plek zetten.
Nou was dat altijd al een zware klus, maar met zn tweeën lukte dat. Nu ben ik sinds een tijd een flinke rugpatiënt (artrose) en het wordt een steeds hogere berg om die trailer weer op zn plek te krijgen en het plezier van weg gaan, gaat er steeds meer af. Ik ben op zoek naar een (zo betaalbaar mogelijke) oplossing om dit niet meer op kracht te moeten doen.
Ik las over een caravan-mover, een elektrisch apparaat om een caravan of aanhanger te verplaatsen, of een elektrisch neuswiel? Ik weet niet of die ook geschikt zijn voor paardentrailers (het gaat om een 2-paards bockmann, geen aluminium) of dat er andere opties zijn die jullie gebruiken hiervoor?
Tips zijn erg welkom.