Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
DubbelFun schreef:Investeer in een mestkuil!
Het kost even wat, maar het scheelt je heel veel jaar ellende
Suzanne F. schreef:Ik was erg gespierd in die tijd.
paars schreef:.... graaf ‘m idd in. Althans; als dat voor de mestophaler nooit een probleem geeft?
Enige nadeel wat ik daarbij zie is dat iets/iemand erin kan vallen. Die moet er ook weer uit kunnen klimmen…
, met 1 á 1.5 mtr kun je er weer makkelijk uit evt een hekwerk met een makkelijk te verwijderen buizenstelsen er voor.Yaffie schreef:Wellicht herkennen de meesten het wel. Daar ga je weer met je houten plankje de mesthoop op, omdat het toch zo hoog mogelijk op de mesthoop moet.
Wij hebben een tweewiel kruiwagen, dus 1 plankje is niet genoeg. Het werden er dus 2 en inmiddels met een heel frame eraan met de juiste afstand ertussen en extra versteviging (want de kruiwagen is mega zwaar). Gelukkig hebben we een trekkertje om af en toe de mesthoop mee op te duwen, maar je moet met de hand wel wat voorwerk doen. Maarrr... het plankje begeeft het nogal vaak, door de urine en mestsappen gaat het rotten. En het wordt ook nog eens glad, waardoor ik regelmatig bijna zelf in de poep lig.
Nu heb ik wel eens gehoord van aluminium rijplaten, maar daar moet je dan 2 van kopen en op perfecte afstand van elkaar leggen om te gebruiken. Beetje onhandig lijkt me dat. Ook wel eens zo'n bredere gezien, maar die kosten al snel boven de 1000 euro, dat valt me dan ook niet mee eerlijk gezegd.
Dus... Is er iemand met een slimme en ook betaalbare oplossing hiervoor? Ik ben heel benieuwd!
Ik heb zelf eens oude isolatiepanelen gebruikt gehad en daar kippengaas rond gedraaid omdat die panelen zelf superglad waren want was plastic.