Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Djorf_6 schreef:Hoi Bokkers,
Ik ben benieuwd hoe jullie in deze tijden tijd en geld besparen bik het verzorgen van jullie paarden?
Met name kwa tijd ben ik erg benieuwd hoe jullie efficient om gaan? Handige zelfgemaakte hooibak? Automatische voersystemen etc
SandraWierda schreef:Ik werk idd met een hooivoer automaat. Ik heb ze aan huis staan en ze kunnen/ mogen hier niet onbeperkt eten. Ik was dus heel veel tijd kwijt met elke keer hooi ophangen en dan alsnog minder voerbeurten dan ik graag wilde. Nu met de kast is 1x vullen en dat geeft 6 voerbeurten, plus die keer dat ik dan dus los voer.
Josien_ schreef:Geld besparen met paarden, kan dat?!

Michellette schreef:Josien_ schreef:Geld besparen met paarden, kan dat?!
Ja, de meest rigoureuze oplossing, weg doen, spaart geld en tijd![]()
davinci2412 schreef:SandraWierda schreef:Ik werk idd met een hooivoer automaat. Ik heb ze aan huis staan en ze kunnen/ mogen hier niet onbeperkt eten. Ik was dus heel veel tijd kwijt met elke keer hooi ophangen en dan alsnog minder voerbeurten dan ik graag wilde. Nu met de kast is 1x vullen en dat geeft 6 voerbeurten, plus die keer dat ik dan dus los voer.
Ik ben wel nieuwschierig welk apparaat je hebt en hoeveel je erin kwijt kan? Ik ben me aan het orienteren en had al wat dingetjes online gevonden, maar kom er nog niet aan uit waar ik goed aan doe.
TinkerTreas schreef:Wat mij tot nu enorm veel tijd heeft bespaard is een vlotterbak installeren, in plaats van 2x per dag water geven aan 6 paarden/pony's.
Daar ben ik echt zo blij mee.
In eerste instantie werkte dat niet zo goed, we hebben een gewone vlotterbak gekocht die je ook in een stal kunt hangen. Maar wij hebben een vrij lage waterdruk hier, dus als de paarden gingen drinken vulde hij erg traag bij waardoor ze niet lekker konden door drinken.
Toen heeft mijn man de vlotterbak in een grote bak gemonteerd en het stopje uit de onderkant van de vlotterbak gehaald. Waardoor hij nu de grote bak vult. Ik ben er zo blij mee.
(Achteraf hadden we beter gelijk een losse vlotter kunnen kopen, haha)[ Afbeelding ]
Sky_As schreef:Eigenlijk gaat dat helemaal vanzelf..... Paarden nemen je hele ziel en zaligheid,oja, en je geld.
Je bespaart dus op uitjes met vrienden en sowieso vrienden, want daar heb je geen tijd en geld voor.
Vakantie? Nope
Dure kleding? Ben jij gek!
250 euro voor een paarden deken is gratis toch? Maar 50 euro voor een broek voor mezelf? Hell no!
VogeltjeM schreef:Ik vraag me af of hooivoerautomaten een investering zijn die zichzelf terug gaat betalen. Mijn paarden vinden de huidige hooibatch súperlekker en vreten zich ongans, zijn ook te dik. Plus ze verspillen best veel. Maar meerdere keren per dag hooi voeren past op dit moment echt niet voor mij. Dus zo'n automaat waardoor minder hooiverbruik en minder verspilling zou misschien wel wat opleveren. Al is het gewoon een hele investering waar ik wel huiverig voor ben.
) en veel meer voerbeurten.