Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
tengeltje11 schreef:Butox idd, is verspreiden over de rug en 4 weken(dacht ik?) later nog eens en je bent er van af.
Mogen alleen niet in de felle zon de eerste uren, maar nu lijkt me dat geen probleem.
Hier al enkele keren de redding geweest met ingevoerde paarden die luizen bleken te hebben, maat totaal groen waren, dus scheren en wassen enzo waren geen opties, met butox altijd er van af geraakt.
noukie12 schreef:Veerust! Werkt als een tiet. Eerste dag, dan na 3dagen dan na een week. Daarna op 2 weken.
Geen luis meer te zien.
Eerst alles doorkammen. Goed op de wortel sprayen.
Adviseer ik ook scheerklanten. Succes
Hutcherson schreef:noukie12 schreef:Veerust! Werkt als een tiet. Eerste dag, dan na 3dagen dan na een week. Daarna op 2 weken.
Geen luis meer te zien.
Werkt dat echt? Kan ik dat ook op mn hand doen en dan inmasseren? Paard vind die spray spannend en zeker op zn koppie.

noukie12 schreef:Veerust! Werkt als een tiet. Eerste dag, dan na 3dagen dan na een week. Daarna op 2 weken.
Geen luis meer te zien.
Hutcherson schreef:noukie12 schreef:Veerust! Werkt als een tiet. Eerste dag, dan na 3dagen dan na een week. Daarna op 2 weken.
Geen luis meer te zien.
Werkt dat echt? Kan ik dat ook op mn hand doen en dan inmasseren? Paard vind die spray spannend en zeker op zn koppie.
puppy1128 schreef:Diatomeeën aarde werkt ook. Flink inpoederen. Alles wordt er wel grijs van en zorgen dat het niet in ogen komt of veel wordt ingeademd. Ik deed het buiten uit de wind.
Die van mij had luizen en ermee behandeld en scheelde zoveel jeuk voor de volgende dag! Heb ook just in case later behandeld met sebacil. En preventief elke week even gepoederd. Bij jeuk poeder ik weer just in case, heb toch zat over.

Geen luis meer te zien.