Stalgeld 2026, wat mag jij betalen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

EngeltjeS

Stalgeld 2026, wat mag jij betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 15:39

:knuffel: Misschien hebben meerdere mensen al een bericht van hun stal gehad dat de prijzen weer omhoog gaan in het nieuwe jaar...

Ik kreeg vandaag wel een berichtje.
Dus nu ben ik nieuwsgierig, wat betalen andere mensen voor hun pensionstal in 2026?

Ik bijt de spits wel af:
Vanaf 2026 betaal ik €295,- per maand. :')
Bij ons op stal zit o.a. buitenbak, longeerbak, binnenbak, bospaden, 5x voeren op een dag.
Dure hobby maar te kostbaar om nu mee te stoppen.

Wat betaal jij in 2026 per maand aan je stal?

Kriel

Re: Stalgeld 2026, wat mag jij betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:47

Ik denk dat je je handjes mag dicht knijpen met dat bedrag ;-)

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:47

Kriel schreef:

Ik wou net zeggen, hier in de randstad betaal je al snel €400 en met minder facciliteiten :')

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:48

Is een nette prijs, ik weet dat de paddock paradise in onze buurt met binnen/buitenbak rond de 285 zit. Wel onbeperkt hooi. De stalling is wat goedkoper maar dan staan ze maar 4 uur per dag buiten in de winterperiode en krijgen maar 2 x per dag hooi wat volstrekt onvoldoende is voor 12 uur. Bijkopen kan maar dat kost 30 euro per maand extra en zit je op ongeveer dezelfde prijs.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 15:49

Misschien goed om bij te vertellen dat wij in Friesland wonen haha.

Het doel met dit topic is ook, dat ik een beter beeld krijg met wat anderen betalen haha. Ik weet onbewust wel dat we "niet duur" zitten...

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:53

EngeltjeS schreef:
Misschien goed om bij te vertellen dat wij in Friesland wonen haha.

Het doel met dit topic is ook, dat ik een beter beeld krijg met wat anderen betalen haha. Ik weet onbewust wel dat we "niet duur" zitten...

Ik woon ook in Friesland maar dan nog zijn er weinig stallen te vinden met die faciliteiten, voor dat geld.
Sterker nog, ik kan ze krap aan aan huis hebben voor dat bedrag per maand.

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:58

Keell94 schreef:
Kriel schreef:

Ik wou net zeggen, hier in de randstad betaal je al snel €400 en met minder facciliteiten :')

Nou precies dat dus... In mijn zoektocht naar een stal met schuilstal of box met uitloop was het overal toch wel gemiddeld 400+ per maand, waarbij je 9 van de 10x ook nog mee draait op schema, of gewoon veel zelf moet doen.

Onder 400 euro heb ik eigenlijk niks gevonden in een straal van 25km van Heemskerk.

Prijsvriendelijke plekjes hebben meestal geen plek/komt weinig vrij helaas.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:05

417,50 volpension. Binnenbak, buitenbak, gedraineerde longeerton. Geen uitrijmogelijkheden.
Zo even uit m'n hoofd 3x per dag ruwvoer maar ik overweeg een extra beurt bij te kopen a 12,50 per maand. Dus dan zit je op 430.

Vriendin om de hoek betaald 400eu voor zelf mesten, wel onbeperkt ruwvoer. Verder vergelijkbare faciliteiten.

Zuidwest Veluwe maar wel zo ongeveer de goedkoopste hier in de buurt. De meeste in de buurt met vergelijkbare faciliteiten zitten (volpension) al snel op 450-500eu. Sta ook nog ergens op de wachtlijst (maar verwacht dat dat misschien nog wel een paar jaar kan duren) waarbij je met deze faciliteiten en wél uitrijmogelijkheden nu al 495 betaald en ze wisten nog niet met hoeveel ze omhoog gingen volgend jaar.

295 betaalde je hier 10 jaar geleden voor het laatst denk ik, voor volpension :')

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:11

Vooralsnog €380, volpension, alleen 1x per week inloopstal en paddock uitmesten.
Onbeperkt hooi, 1 a 2x voer (wat je zelf aangeeft), 24/7 in de kudde met enorme schuilstal en overkapping. Stalbaas schuift 's morgens de mest wel uit de overkapping en voert hooi en krachtvoer. Ook de zorg voor ons veulen en evt paarden die wel 's nachts op stal gaan, wordt geregeld.
We hebben een overdekte bak, longeercirkel en staan op 50 meter van het bos.
Edit: regio Eindhoven.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:17

€490
Wordt dagelijks opgestrooid en 1x in de 2 weken leeggehaald, ik haal er dagelijks zelf dus nog mest en natte plekken uit. Ik moet zelf voer klaarzetten (dat komt er dus ook nog bovenop), en 1x in de 1,5 week de paddock mesten.
Ik heb een binnenbak, buitenbak, overdekte longeerton, nog een kleine hal binnen voor grondwerk/longeren/losgooien en sta aan het bos.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:18

Mijn stalhouder heeft de prijs sinds ik er sta niet veranderd. 250,- per maand met veulen 300,-. Onbeperkt hooi en stro. Stalhouder mest dagelijks uit, voert en zet binnen en buiten.
Goede rijbak en grote stallen.
Staan het hele jaar door veel buiten en zomer 24/7 op het land als het weer het toelaat. Stalhouder waakt mee met de drachtige merries. Onwijs getroffen met deze plek.

Het is alleen geen pensionstal. Ik sta bij een hobbyboer en heb met mijn zusje 2 pony's er staan. Stalhouder heeft een paard en verder geen stalgenoten.
Laatst bijgewerkt door Melvern op Gisteren, 16:19, in het totaal 1 keer bewerkt

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:19

Vooralsnog blijft mijn stalgeld gelijk. Ik betaal €300,- voor 24/7 paddock, schuilstallen en onbeperkt ruwvoer. 's Zomers weidegang en ruwvoer. We hebben een mestschema, dit komt met 4 pony's op gemiddeld 2x per week uitmesten.

Regio Haarlem.

Sentir

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:21

295 is goedkoop!

Ik betaal samen 500 euro, binnen 2 jaar 700 euro voor 2 paarden.

Enkel buitenpiste, wel goed voer en top verzorging!

Edit: 150 voor veulen en 350 voor paard.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:25

Wow wat een schijntje, een stal waar ik les geef met dezelfde faciliteiten gaat vanaf januari naar 625

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:26

Mijn merrie staat op volpension in Frankrijk op pensioen, ik betaal inclusief tandarts, hoefsmid, etc, 170 per jaar, volgend jaar 175 per jaar. Wel 10% korting ook nog eens omdat ik per jaar betaal, dus net geen 1900 per jaar. Ik mag qua prijs ontzettend in mijn handjes knijpen, en ook qua hoe ze daar nu letterlijk als godin in Frankrijk kan leven, maar helaas wel ver weg natuurlijk.

ierr

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:28

Ik betaal voor mijn paard wat bij een rusthuis staat in zuid-holland, € 340,=

En toen die nog op stal stond € 680, en mocht ik ook nog zelf voor mesten... :Y)
Van maandag t/m vrijdag werd ze dan wel in de paddock of op het land gezet, weekenden zelf regelen.
Laatst bijgewerkt door ierr op Gisteren, 16:32, in het totaal 2 keer bewerkt

Fayyah19

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:29

€400
Ik sta op een zeer kleinschalige privéstal waar er met hart en ziel voor de paarden wordt verzorgd. Ik kan me geen betere staleigenaren wensen <3 Grens ZH/UT. Buitenbak, longeercirkel, paddock en meer dan voldoende weide. Er wordt 4-6x per dag voordroog gevoerd van top kwaliteit. Het betreft een doe-het-samen stal waarin je dagelijks meedraait volgens rooster.

Dawn1993

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:32

Nog geen bericht gehad maar ik betaal nu zo'n 1000/1080 per maand voor 2 paarden. Vol pension

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:32

Hier nog geen bericht gehad, dus voorlopig blijf ik nog rekening houden met €460 per maand in mijn vaste lasten :+ Maar ik verwacht wel dat we weer omhoog gaan.. Nog even afwachten dus.

Volpension, binnenbak, buitenbak, longeercirkel, losgooibak en direct aan het bos. Moet zelf bakjes voer klaarzetten en met stalgenoten de paddock bijhouden. Dus 1x per maand heb ik een week lang mest beurt (4 paarden mest dus valt mee).

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:52

Hier ook 340 euro per maand voor mijn pensionado. De pensionstal voor mijn volgende paard zal iets van 700 euro per maand kosten, met kuil (hooi is duurder), twee keer per dag brok, binnenbak, drie buitenbakken, longeercirkel en gebruik van de paddocks.

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:57

Hier nog geen verhoging.

Ik betaal 350 voor volpension stalling op vlas, bijna onbeperkt hooi en +- 8 uur op de wei in de winter, zomers 24/7. Qua faciliteiten (slecht) verlichte 20x60 buitenbak en roundpen, geen wauw-bodem maar wel heel het jaar prima rijdbaar.
Als je zelf mest is het 300€.

Regio Zeeuws-Vlaanderen. Dit is 1 van de duurdere stallen hier (stal met binnenbak begint vanaf 400€), maar wel 1 van de weinige waar ze ook in de winter buitenkomen op een stuk waar ze kunnen bewegen... Meeste stallen hebben hier postzegel paddockjes :(

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:00

Ik heb de paarden in eigen beheer (4 fjorden). Ik weet dat het misschien niet hetzelfde is, maar de huurprijs had ook omhoog kunnen gaan. Ik betaal in totaal, dus inclusief huur van mijn stukje, buitenbak en hooi 560 voor 4 paarden. Dus geen extra's zoals hoefsmid, voer of iets anders.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:06

Waar is dat Engeltje???
(Dan ga ik verhuizen :D :D )

Ik betaal in de Randstad (Schipluiden) 500 pm ex mesten, ex voeren (wel voer beschikbaar). Er wordt 1 x pd gevoerd hooi en krachtvoer. Dus o.b.v. (bijna) alles zelf regelen. Er is wel een molenservice 5 d per week 65 euro.
Voor 20x60 buitenbaan (goede bodem), een 20x18 binnen baan met redelijke bodem, overdekte stapmolen, overdekte longeer met redelijke bodem. Geen weide gang, wel paddocks.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:17

Wij hebben sinds kort 2 pensionklanten. Zij betalen 350 euro per maand voor volpension en er staat geen verhoging gepland. Wij zitten in het noordelijkste puntje van de Veluwe en hebben maximaal 4 paarden op stal.

Gedraineerde buitenbak met verlichting en springmateriaal, gedraineerde paddock, rijvereniging direct via fietspad te bereiken (loopafstand), 1.7 hectare gras, altijd toegang tot grote schuilstal (2 opgestrooide boxen met een aanbouw ervoor van 10x4), buitenbox van 3.5 x 3.5 (niet kinderachtig opgestrooid), minimaal 4x hooi per dag, altijd eetstro tot hun beschikking, 2x krachtvoer per dag (keuze uit het hele assortiment van de voerleverancier), slobber en wortels mag je vrij pakken (hooi ook als dat om welke reden dan ook nodig is), zadelkamer, poetsplaats, eenvoudig toilet, etc. Dekens, vliegenmaskers, etc. opdoen/afdoen/wisselen en supplementen voeren zit er ook bij.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik weet niet of wij duur zijn voor een privéstal... Misschien wel in verhouding tot de faciliteiten. Ik zie luxere stallen die minder vragen, maar dan heb je voer- en mestdiensten. Wel weet ik dat we de paarden in voer en strooisel relatief duur houden. Voor minder wil ik het ik elk geval niet doen.

Hopelijk blijven de prijzen een beetje stabiel, want het houden van paarden is echt wel even wat anders dan een paar jaar geleden.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:20

wat een bedragen :wow:

Ik heb inmiddels 12 jaar geen rijpaard meer, daar betaalde ik toen €315 volpension voor.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit soort bedragen echt niet meer zou kunnen (en willen) ophoesten.
Ik snap trouwens zeker dat de kosten gestegen zijn hoor maar toch schrik ik ervan