Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
_suus19_ schreef:Ik vraag me af hoe er bij andere stallen omgegaan wordt met de sluitingstijd van stal.
Onze stal is geopend van 08.00-22.00 uur doordeweeks. Ik ga na werk, en moet dan twee paarden doen. Het is voor mij altijd haasten om om 22.00 uur klaar te zijn. Echter, het lukt altijd. Ik ben nooit te laat.
Om 21.59 geef ik mijn paarden een laatste aai en om 22.00 uur zit ik in de auto en rij het terrein af.
Wij hebben 'stalpersoneel' op stal die een laatste ronde doen. Zo tussen 20.30 en 22.00 uur voeren zij alle paarden, vegen het terrein aan en sluiten af. Dit zijn gewoon stalklanten die op deze manier een zakcentje bij verdienen.
Op zich mooi geregeld, maar het is een beetje onduidelijk of stal nou sluit om 22.00 uur of het personeel weg kan om 22.00 uur.
Mijn inziens zijn dit twee verschillende dingen. Als een winkel om 22.00 uur sluit, staat het personeel ook niet stipt om 22.00 uur buiten.
Momenteel is het zo dat je vanaf 21.30 al aangekeken wordt met de onuitgesproken vraag of je bijna klaar bent. Vanaf 21.50 wordt je verteld dat het tien voor is en of je bijna klaar bent.
Gisteren liep ik om 21.50 na het rijden naar mijn stal om af te zadelen, wordt me gevraagd of de zadelkamer al dicht kan... (Je ziet me lopen met een opgezadeld paard, wat denk je zelf..)
Ik begrijp dit als ik altijd te laat zou zijn, maar ik ben altijd optijd.
Zo zijn er meerdere dingen, lichten worden uitgedaan om 21.45, etc. Stalgenoot wilde gisteren nog een hooinet vullen om 21.50, dat mocht ook niet meer.
En dan vervolgens gaan ze heel demonstratief met alle lichten uit bij de uitgang wachten voor 15 minuten...
Ik wil hier eigenlijk wat van gaan zeggen, want op deze manier voelt het voor mij niet fijn om mijn tweede paard te verzorgen op een avond. Eigenlijk kan ik er maar eentje rustig doen en bij nr. 2 wordt ik weggekeken. Het lijkt mij logisch dat stalklanten gewoon tot 22.00 uur in alle rust hun ding kunnen doen, en het stalpersoneel NA 22.00 uur de lichten uitdoet en afsluit.
Hoe gaat dat bij jullie? Ben ik hier onredelijk?
nine1987 schreef:Als oude rot in de retail kan ik je vertellen dat dit steeds meer een discussiepunt aan 't worden is.. Omdat men enkel tot sluit betaald wordt.. En ik gok zomaar dat dat bij jouw stal ook is..
_suus19_ schreef:Anderen die afsluiten lopen wel gewoon na 22.00 uur nog een rondje om te checken of alle boxen goed dicht zijn etc.
Deze mensen willen alleen maar vroeg weg en checken verder niets.
hagelslag schreef:Eigenlijk zou ik het juist fijn vinden als iemand zegt, joh nog een kwartiertje....
Als ik bij de paarden ben gaat de tijd fiets hard.
En tot 22 uur naar je paard kunnen als hij/zij volpension staat zou Eigenlijk voldoende moeten zijn.
Toen wij onze 2 pony's in de winter op de manege hadden staan(zodat we gebruik konden maken van de binnenbak).
Kon je Eigenlijk 24/7 heen.
Je deed t alleen niet en het waren andere tijden + op een eiland.
1x heb ik nog rond 22.30-23 uur gereden.
En het was toen gewoon te merken dat layka daar geen zin in had.
Dus naderhand niet meer gedaan en gewoon op schappelijkere tijden gereden
_suus19_ schreef:Ik begrijp dit als ik altijd te laat zou zijn, maar ik ben altijd optijd.
GDG schreef:TS je moet bij de eigenaar zijn. Geef aan dat je erg blij bent dat de stal tot 22u open is omdat je daardoor je paarden nog kunt doen na je werk. Zeg dat je altijd van alle faciliteiten gebruik hebt kunnen maken en dan echt netjes op tijd het terrein afrijdt (en alles netjes achterlaat) maar dat je de laatste tijd in de knel komt omdat de mensen van de staldienst de lichten eerder uitdoen (etc.). En dan vragen of de regels veranderd zijn of dat je nog steeds echt tot 22u van de faciliteiten gebruik mag maken.
)_suus19_ schreef:hagelslag schreef:Eigenlijk zou ik het juist fijn vinden als iemand zegt, joh nog een kwartiertje....
Als ik bij de paarden ben gaat de tijd fiets hard.
En tot 22 uur naar je paard kunnen als hij/zij volpension staat zou Eigenlijk voldoende moeten zijn.
Toen wij onze 2 pony's in de winter op de manege hadden staan(zodat we gebruik konden maken van de binnenbak).
Kon je Eigenlijk 24/7 heen.
Je deed t alleen niet en het waren andere tijden + op een eiland.
1x heb ik nog rond 22.30-23 uur gereden.
En het was toen gewoon te merken dat layka daar geen zin in had.
Dus naderhand niet meer gedaan en gewoon op schappelijkere tijden gereden
Je weet toch helemaal niet tot hoe laat ik werk, of hoe laat ik op stal ben, of wat ik allemaal moet doen op stal? Hoe kun jij nou bepalen wat al dan niet lang genoeg is?![]()
Mijn paarden kunnen geen klok kijken, maakt ze geen bal uit hoe laat ik er ben. Ze zijn al lang blij dat ze hun stal uit mogen.
Maar goed, idd is tot 22.00 uur nét genoeg, maar tot 21.30 zou ik niet redden.