Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
en was hij pisnijdig. Overigens heeft die het later nog weleens geflikt om over de draden te springen
DuoPenotti schreef:Wat is genoeg stroom?
En ja met een pak manen voelen ze geen stroom.
Het enige wat hier werkt is 3 draden.
1 op 25 cm
1 op 100 cm
1 op 140
Willen ze er onderdoor dan komt op deze manier eerst de neus er tegenaan, ipv dat ze die dikke pak manen onder de draad duwen.
En willen ze er zo doorheen, dan komt hals en borst tegen de draad.
En dan zijn er maar weinig die doorlopen bij een serieuze klap stroom, dus daarom de vraag, wat is voldoende stroom?
. Het is echt pijnlijk als je een tik krijgt en mijn volbloed vond het heel eng, want die wist altijd precies tot waar ze kon gaan maar als ze nat geregend is springt de stroom nu over. Je moet ook zelf de stroom eraf halen als je door het stroomdraad wil wanneer het regent, anders krijg je nog steeds stroom bij he handvat.
DuoPenotti schreef:Jee, je zou zeggen dat dit wel voldoende is ja...
En als je er een draad voorzet, dus een meter voor de andere?
Dat ze die ook al eerst moet nemen en stroom krijgen voordat ze door die ander gaat?
Maar ziet iemand het gebeuren?
Niet dat ze het in paniek doet door een ander, dan zou het ook wel weer sneu zijn.
Sintara schreef:Mijn buffel vond het gras aan de overkant er lekkerder uitzien en drukte zich zelfs zo door het houten hek.
Ik heb ook een klok voor koeien nu. Het is echt pijnlijk als je een tik krijgt en mijn volbloed vond het heel eng, want die wist altijd precies tot waar ze kon gaan maar als ze nat geregend is springt de stroom nu over. Je moet ook zelf de stroom eraf halen als je door het stroomdraad wil wanneer het regent, anders krijg je nog steeds stroom bij he handvat.
Maar goed, we zijn eraan gewend en Maddy gaat er niet meer door. Die eerste klap op haar neus vergeet ze nooit meer denk ik
melissac schreef:Het is begonnen met een stuk afrastering waar bomen stonden, daar hebben we uiteindelijk een draad voor de andere draden gespannen. Ging ze ook door heen..
Ik heb het een aantal keren gezien, ze doet het namelijk ook als we bezig zijn met het repareren. Ze laat de draden op haar manen rusten en stapt daarna met haar voor benen over het onderste draadje heen..
DuoPenotti schreef:melissac schreef:Het is begonnen met een stuk afrastering waar bomen stonden, daar hebben we uiteindelijk een draad voor de andere draden gespannen. Ging ze ook door heen..
Ik heb het een aantal keren gezien, ze doet het namelijk ook als we bezig zijn met het repareren. Ze laat de draden op haar manen rusten en stapt daarna met haar voor benen over het onderste draadje heen..
Maar dan zitten voor haar de draden te ver uit elkaar zou je denken.
Wat gebeurt er als je er 6 spant?
Mijn kwibus doet dat als er 2 zitten, dan heeft hij teveel ruimte er tussen.
Met 3 niet meer.
En de onderste te hoog dan gaat hij daar onderdoor.
Jou slimmerik heeft dan blijkbaar uitgevonden dat het nog steeds kan bij 3.
Dan zou ik tussen alle draden er nog 1 spannen.
Pff wat een gedoetje hè...
DuoPenotti schreef:Jeetje, daar is niks tegen bestand dan. Ja een houten of ijzeren omheining met stroom, maar niets van lint of draad.
Wat zit daar toch aan de andere kant waar ze zo graag heen wil zou je zeggen.
De gouden tip.... ik geef toe dat ik ook wel mee uit bedacht ben.
Wat erg.
Hoe stond ze bij de vorige eigenaar, of hebben die haar ook van ellende verkocht?
). Kun je op de draad zetten als ze aanstalten maken om eraan te zitten en knettert flink, die van mij was er wel van onder de indruk en probeert het (bijna) nooit meer
.
, dus indien onvoldoende poef weg paard elders eten. ( vooral ook omdat op vorige stallen er dan ook maar 1 of 2 draadjes stonden
, paarden regelmatig door draden heen, hier heb ik er 4
en genoeg klap erop, geen problemen terwijl groen lonkt naast zand...
melissac schreef:Ze is gisteren eerst met haar voorbeen over het draad heen gestapt, toen kreeg ze een opdonder en schoot ze door het draad heen. Ze hebben haar daarna weer in de wei gezet, toen heeft ze een aanloop genomen en heeft ze het draad kapot getrokken. Daarna hebben ze haar op stal gezet.
belle_boef schreef:Wat is het moment dat ze er doorheen gaat? Stress, paniek, onrust. Ze weet nu dat ze er doorheen kan. Denk dat de oplossing niet ligt in meer stroom maar in zoeken wat ze nodig heeft. Past zij wel in de kudde, kan ze rustig eten, heeft ze een ander om mee te klieren, etc.