De staleigenaar is erg bepalend.
Zo wil hij perse het paspoort van mijn merrie.
Ik heb contact gehad met iemand van nvwa, die zei dat een kopie ook volstaat.
Maar nee, hij wil perse het paspoort anders kan ik vertrekken.
Ik vertrouw hem gewoon niet hij is zo n type dat nooit het paspoort meer terug geeft.
Waarom komt hij er nu mee dat ik het paspoort moet geven en niet vanaf het begin? Heel vreemd.
Nu wil ik hier sowieso weg maar het is heel lastig om een plekje te vinden voor mijn drachtige merrie.
Ik betaal gewoon elke maand het stalgeld voor haar. Maar hij verdraaid steeds dingen.
Nu heb ik dus woorden met hem gehad waarin hij zei: ik maak je af.
Ik heb ook dingen gezegd, het ging over en weer.
Ik ben toen paar dagen later met een paar vrienden savonds naar stal gegaan, zat er een slot om het hek.
Ik heb toen de politie gebeld waar ik al eerder contact mee had gehad. Zij kwamen toen en zeiden ook dat als ik gewoon betaal ik naar mijn pony kan. Dat recht heb ik.
Maar meer konden ze ook niet doen want het is een civiele zaak.
Wel kan ik weer bellen als hij weer vervelend tegen me is of doodsbedreigingen doet.
Sinds dat gebeurd is , mag ik dus alleen op bepaalde tijden op stal komen, doordeweeks van 10 tot 2 uur.
Dan heb ik andere dingen te doen.
En in het weekend ben ik niet welkom.
Ook luistert hij niet naar mij wbt. Mijn pony.
Zo laat hij haar savonds altijd loslopen over het terrein terwijl ik heb gezegd dat ik dat liever niet heb want er ligt allemaal rommel.
Maar hij doet het gewoon.
Ben ik daarin overdreven?
Ik wil gewoon maar mijn pony toe wanneer ik wil, dat recht heb ik.
Ik voel me hier zo machteloos door.
Wat kan ik hier tegen doen?
Zoals ik al eerder zei is het heel lastig om een plekje te vinden voor mijn Shetlander.
Weten jullie een stal in de provincie Utrecht?
Graag jullie advies.
NadjaNadja @ [VSW] Vervelende staleigenaar
We verzoeken jullie bovenstaande in het achterhoofd te houden als je hier een reactie gaat plaatsen. Alvast bedankt!