Bakjes voor krachtvoer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

JudithGigi

Bakjes voor krachtvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-25 12:52

Hoi!

Wij verhuizen binnenkort naar een stal waar ze graag willen voeren vanuit bakjes die we zelf klaarzetten, maar ik heb dus geen idee welke daar handig voor zijn :') Ik lees online veel van action bakjes, maar welke grootte moet ik daarvoor hebben?

Er moet een volle voerschep met muesli en nog een beetje van een kleiner brokje in passen. Welke maat heb ik daarvoor nodig? Ik kan moeilijk met een voerschep richting de winkel om te passen en meten namelijk :D

Cioccolato

Re: Bakjes voor krachtvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 12:54

Ik wou bijna zeggen neem je voerschep mee. Nee grapje.

Ik heb ook action bakjes gebruikt. Maar de grootte? Geen idee. Ik denk als je naar de action gaat je het wel in kan schatten als je er voor staat :j

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 12:59

Is er van je voorschep misschien nog terug te vinden (op de schep zelf of online) hoe groot de inhoud daarvan is? dan weet je in elk geval dat je niet kleiner moet gaan als dat.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-25 13:00

Cioccolato schreef:
Ik wou bijna zeggen neem je voerschep mee. Nee grapje.

Ik heb ook action bakjes gebruikt. Maar de grootte? Geen idee. Ik denk als je naar de action gaat je het wel in kan schatten als je er voor staat :j

Je overschat mijn inschatskills _O-

Telpeva schreef:
Is er van je voorschep misschien nog terug te vinden (op de schep zelf of online) hoe groot de inhoud daarvan is? dan weet je in elk geval dat je niet kleiner moet gaan als dat.

Dat is geen gek idee!! Ik ga eens kijken :D

Fudge

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 13:01

Actionbakjes zijn leuk zolang er een beetje voorzichtig mee omgegaag wordt. Toen ik ze nog in pension had staan kon ik bijna wekelijks opnieuw naar de action. Heb toen dit soort gekocht, die zijn ideaal. https://agradi.nl/products/waldhausen-v ... vwQAvD_BwE

Als ik nu thuis voor langer klaar wil zetten dan maak ik porties in zip zakjes, is ook ideaal!

Gini

Heb je geen supplementenbakken van min. 1 kg op overschot? Ik vind die daar perfect voor, zeker als je eens wat meer moet geven.

Ik heb ook diepvriesdozen van 1,2 liter en daar past geen volle voerschep in. Zou dan dus eerder richting de 2 liter gaan.

noviceh

Of een portie in een zakje doen en dat in z’n geheel in de bakjes passen?

Eefje_Sammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 13:03

Je kan je volle voerschep muesli in een maatbeter gooien. Dan heb je meer een inschatting over hoeveel liter je nodig hebt en dan gericht zoeken naar een bakje waar dat inpast.

De meeste voerscheppen die ik zie zijn 1,5 liter dus dan zou je naar een bakje met iets meer inhoud kunnen zoeken maar er zijn ook kleinere en grotere voerscheppen

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 13:04

Even lang de plaatselijke slager ( en salade emmertjes halen) vaak gratis en past het zeker in ( zijn verschillende maten 3 / 5 liters) zelf heb ik yoghurt emmertjes maar voer niet zo veel :')

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 13:07

Kramer heeft daar ideale bakken voor in diverse kleuren en maten.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 13:09

Van de Action iig niet die goedkope, semi doorzichtige bakjes met zwarte klemmetjes.

Ik heb ze nu nog wel, maar er zijn er al best wat kapot gegaan en die zwarte klemmetjes stellen niks voor.

Je wil dat ze goed afsluiten, maar ook dat ze vrij makkelijk open gaan als de stal voor je moet voeren.

Dat dunne plastic eten muizen en of ratten uiteindelijk ook doorheen. Toen wij nog iets huurden had ik 1 bakje met snoepjes in papier voor onszelf. Ik beschuldigde mijn man dat hij de papiertjes liet liggen of er zo een zooitje van maakte. Zat ook een gat in de deksel.
Later vond ik een muizen nest met stukjes van mijn pad en stukjes snoep papier :o Deksel en onderin was gewoon opengevreten.

Had hiervoor bakjes in kleurtjes van Xenos en die waren beter, maar te klein voor paarden die wat meer eten.

Voor de varkens heb ik het in een pot van pit-pit en die is echt mooi stevig, maar ook net te klein voor de grotere. Maar zou wel eerder naar die kwaliteit kijken. En dus iets wat wel makkelijk open te maken is en ook weer af te sluiten.

Want na het voeren liet mijn man de bakjes wel open liggen en zaten er ook muizen in+ de keutels, dus ook na het voeren gaat alles weer dicht.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 13:14

Ik heb afsluitbare bakjes bij de agradi gekocht, die worden op de stal waar ik nu sta heel veel gebruikt.
Maar ik gebruk zelf tot nu toe gewoon lege supplementen emmertjes, die voldoen prima.

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 13:21

Afbeelding

Deze liter emmertjes van de yoghurt. Kost niks, er gaat zat voer in, ze zijn ook redelijk te stapelen. Ik ben er heel tevreden mee. Verkrijgbaar bij (bijna?) alle supermarkten.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-25 13:22

Nouvel schreef:
Ik heb afsluitbare bakjes bij de agradi gekocht, die worden op de stal waar ik nu sta heel veel gebruikt.
Maar ik gebruk zelf tot nu toe gewoon lege supplementen emmertjes, die voldoen prima.

https://agradi.nl/products/agradi-horse ... akje-groen Zijn dat deze? Die zien er wel heel handig uit!

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-25 13:23

superpony schreef:
Van de Action iig niet die goedkope, semi doorzichtige bakjes met zwarte klemmetjes.

Ik heb ze nu nog wel, maar er zijn er al best wat kapot gegaan en die zwarte klemmetjes stellen niks voor.

Je wil dat ze goed afsluiten, maar ook dat ze vrij makkelijk open gaan als de stal voor je moet voeren.

Dat dunne plastic eten muizen en of ratten uiteindelijk ook doorheen. Toen wij nog iets huurden had ik 1 bakje met snoepjes in papier voor onszelf. Ik beschuldigde mijn man dat hij de papiertjes liet liggen of er zo een zooitje van maakte. Zat ook een gat in de deksel.
Later vond ik een muizen nest met stukjes van mijn pad en stukjes snoep papier :o Deksel en onderin was gewoon opengevreten.

Had hiervoor bakjes in kleurtjes van Xenos en die waren beter, maar te klein voor paarden die wat meer eten.

Voor de varkens heb ik het in een pot van pit-pit en die is echt mooi stevig, maar ook net te klein voor de grotere. Maar zou wel eerder naar die kwaliteit kijken. En dus iets wat wel makkelijk open te maken is en ook weer af te sluiten.

Want na het voeren liet mijn man de bakjes wel open liggen en zaten er ook muizen in+ de keutels, dus ook na het voeren gaat alles weer dicht.

Hier ben ik inderdaad ook wel bang voor, al moet ik zeggen dat ze nog niet in mijn hergebruikte supplementenbak zijn gekomen met snoepjes :D

Ratties4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 13:23

Je kan evt een volle schep in een maatbeker doen en kijken op hoeveel liter dat uitkomt, dan kan je gericht kijken naar het volume van de bakjes.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 13:25

Binkie_Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 13:27

Ik heb wel Action bakjes, eerst hele fijne maar die verkopen ze nu niet meer, en nu andere. Kan deze niet vinden op de site, maar ga zo weer richting de Action om te kijken of ze ze nog hebben. Dan koop ik meteen even een paar reserve. Ik heb 2 verschillende maten, 1 van 1 liter en een van 1,4 geloof ik. Ik denk dat een volle voerschep niet in 1,4 liter past, dan zou je echt naar 2 liter moeten kijken. En weet niet of je dan nog bij de normale bewaarbakjes uitkomt!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 13:41

Volgens mij is een standaard voerschep 1,5 liter.

Als je 1 en een beetje schep voer heb je bakjes van 2 liter of groter nodig.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 14:02

1,2 liter is een standaard voerschep.
Dus de inhoud van je bakje is dan bij voorkeur 1,5 liter. Dat staat er meestal gewoon op of bij.

Die yoghurt emmertje zouden net kunnen misschien. daar gaat 1liter yoghurt in en hebben dan een heel kleine ruimte over bovenop.

Wat betreft kapot gaan: gegarandeerd dat spullen in de winter eerder kapot gaan. De meeste plastic soorten worden harder en stugger bij kou. Dus voor je iets heel groot in gaat slaan zou ik het eerste een winter aankijken.

En om je zelf en je pensionhouder een plezier te doen: ga voor makkelijk openen en sluiten. Ik zou er echt gillende gek van worden als ik 20 verschillende bakjes open moet maken, allemaal met een andere lastige gebruiksaanwijzing. Bijvoorbeeld 2 of 4 klemmetjes per bakje -O-

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 14:05

Fudge schreef:
Actionbakjes zijn leuk zolang er een beetje voorzichtig mee omgegaag wordt. Toen ik ze nog in pension had staan kon ik bijna wekelijks opnieuw naar de action. Heb toen dit soort gekocht, die zijn ideaal. https://agradi.nl/products/waldhausen-v ... vwQAvD_BwE

Als ik nu thuis voor langer klaar wil zetten dan maak ik porties in zip zakjes, is ook ideaal!

Precies dit. Ik heb ook deze. Lekker degelijk.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 14:07

Ik heb Curver bakjes. Die gaan echt al ik denk wel 15 jaar mee. Ik heb recent een nieuw setje gekocht, want ik kreeg de deksels niet meer goed schoon en ik was lomp en toen had 1 deksel een scheur.
Maar die dingen gaan echt super lang mee.

Zo zien ze eruit: https://www.bol.com/nl/p/curver-grand-c ... 0075955594

Maar ik heb grotere denk ik.
Laatst bijgewerkt door Sanet op 09-05-25 14:07, in het totaal 2 keer bewerkt

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 14:07

Volgens mij is een schep al snel 1,5 liter? dus ik zou bakjes kiezen van minimaal 2 liter. Welke dat dan moet zijn, moet je even kijken :D.

Knoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 14:09

Ik ben dus wel met voerschep naar action gegaan om te passen. Ik wilde daarnaast ook bakken hebben die met 1 hand te openen waren voor het stalpersoneel, die moeten er niet nog extra werk aan hebben.
Omdat wij ook luzerne erbij voerden hadden wij bakken van 5 liter. Maar de zijn er in allerlei soorten en maten.
https://www.action.com/nl-nl/p/2542697/iris-opbergbox/

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 14:42