Ons perceel heeft momenteel nog geen stalgebouw of gebouw dat daarvoor geschikt zou kunnen zijn. Dat betekent dat we het vanaf 0 willen gaan opbouwen. Uiteraard zitten daar allerlei voorwaarden (bouwvergunning etc.) aan vast, maar we zitten nog in de brainstormende en oriënterende fase

Zoals ik het nu voor me zie:
Ik zou graag 4 stallen willen, van (ongeveer) 4 x 4 meter. 2 stallen links, een gangpad van (ongeveer) 2 meter breed en dan 2 stallen rechts. Aan de stallen wil ik graag een uitloop/paddock maken, met een overkapping. Het lijkt mij ook een mooi idee om de tussenwand van de stallen zo te maken dat hij 'weg' te draaien/klappen is, zodat het 1 grote inloopstal wordt. Verder wil ik het gangpad als het ware in een T-vorm maken, zodat er aan het einde (of juist aan het begin) nog ruimte is voor opslag van voer/strooisel/zadelkast/etc. Ik zit daarvoor ook te denken aan een breedte van zo'n 2 meter.
Nu heb ik nog nooit paarden aan huis gehad en al helemaal nog nooit een eigen stalgebouw ontworpen. Ik weet dat er genoeg mensen op Bokt zitten die wel paarden aan huis hebben (gehad) en wellicht zijn er ook wel mensen die zelf een stalgebouw hebben ontworpen. Verder zijn er vast heel veel creatieve mensen die het leuk vinden om hierover mee te fantaseren: allemaal welkom

Stel dat jij dus je eigen stalgebouw mocht maken (afmetingen ongeveer 10 x 10 meter), wat zou jij dan absoluut wel en/of niet doen? Slimme ideeën qua opslag? Bepaalde handigheidjes qua deuren/ramen/uitloop/voerbakken/slowfeeders/etc.? Alle input is welkom, wie weet doe ik nog wat leuke en handige ideeën op!