Mijn paard is echt een zwijn op stal, en dan bedoel ik ook echt een zwijn tot de max… Ik ga momenteel door ongeveer 5 tot 6 pakken gehakseld stro/vlas PER WEEK, ik vind dat vrij veel werk en ook vrij prijzig als ik eerlijk ben

Ik heb al geprobeerd er een soort oppot lagen in te krijgen, maar hij loopt alles door elkaar. Plast en poept veel (groot groeiend paard met onbeperkt ruwvoer). Ook iedere week alles twee keer nieuw strooien! Dus helemaal leeg en twee nieuwe pakken erin met een derde pak in bij strooien.
Ze staan van 20h tot 8h binnen en dan de andere twaalf uur buiten (zomer altijd buiten), dus korter binnen staan is lastig te realiseren. Eerder heeft hij op matten gestaan met een dun laagje vlas, ook hier was hij mega vies op en plast ook gewoon overal inclusief op de matten. In zijn huidige stal kan hij niet op matten omdat er geen afvoer voor de urine is onder de stal.
Wie heeft de tip voor bodembedekking wat veel opneemt en waar je makkelijk poep tussen uit vist? En wat nog redelijk betaalbaar is als je er veel van moet gebruiken….
Bedankt!