Omdat ik toch wel nieuwsgierig ben naar de mening van jullie.
Momenteel heb ik mijn C pony ruin Sunny en E pony merrie Loulou 24/7 buiten lopen in de weide.

De weide is voorzien van schrikdraad en een rij bomen aan de zijkant van de weide. De weide is heuvelachtig en loopt hier en daar dus schuin af.
Loulou draagt een met fleece gevoerde regen deken en Sunny staat zonder deken. Beide dieren tonen tevreden en trekken regelmatig een sprintje.
Verder hebben ze uiteraard de beschikking tot onbeperkt water en een goede hoeveelheid gras. Daar leven ze nu dan ook van, water en gras. Normaliter is dit mijn hooiweide, maar ivm het anders te lang de winter in gaat lopen ze er momenteel. Nog een circa 4 a 5 weken en dan hebben ze de weide kaal (niet helemaal kaal, maar korter afgegeten)
Gisteren met de hoeveelheid regen hadden ze het niet koud en stonden ze gewoon midden in de weide verder zijn ze beide ook goed op gewicht. Niet te dik of te dun.
Toch voelt het ergens een beetje 'zielig', ze tonen helemaal tevreden maar met de hoeveelheid regen van bijvoorbeeld gisteren krijg ik toch mijn twijfels over de diervriendelijkheid.
De weide is in totaal 2.2 hectare groot, dus geen modder of andere dingen.
Ik was aan het denken voor ze beide een goede winter deken op te leggen en wat hooi bij te voeren. Of 'stel' ik mij nu aan en moet ik ze gewoon laten lopen zoals hoe ze nu lopen. Eind december wilde ik ze sowieso naar huis halen en op de paddock met schuilstal neerzetten.
Ze lopen het jaarrond 24/7 buiten, alleen op deze weide mag geen schuilstal worden neergezet. Ze lopen op deze weide sinds begin oktober.
Wat is jullie mening en ervaring?