Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Polar schreef:Ik weet niet of dit helemaal je vraag is, maar je gaat waarschijnlijk 12 procent (eigenlijk 11) meer betalen.
De som is dan *bedrag hooi/stro* delen door 100. En de uitkomst keer 11.
Dat is het bedrag dat je extra gaat betalen.
Dus stel je betaalt nu 5000 euro per jaar aan hooi.
Dan doe je 5000:100 is 50. 50x11=550.
Dus je gaat dan 5550 euro betalen.
absque_dubio schreef:Maar voor 8 paarden, gaat het bij jou dus (1200:8=) 150 per jaar per paard omhoog? Dat is gedeeld door 12 maanden 12,50 per paard per maand. Dat valt dan toch wel mee?
fresley schreef:Ik weet niet waar je woont of in welke regio maar in Belgie of Duitsland je inkopen doen kan wel wat schelen. In Belgie blijft de btw op 6 procent voor dierenvoeding.
manzano schreef:Geldt niet alleen voor hooi en stro, maar ook voor voer en supplementen. Dat gaat ook allemaal van 9 naar 21%.
manzano schreef:Het heeft niks met paarden te maken. Als je koeien, schapen of ander vee hebt geldt het net zo goed.
manzano schreef:Geldt niet alleen voor hooi en stro, maar ook voor voer en supplementen. Dat gaat ook allemaal van 9 naar 21%.
Lizenlotte schreef:Laten leveren uit Duitsland helpt je niet volgens mij, want als ik me niet vergis moet het btw percentage van het land waar het geleverd wordt worden aangehouden toch?
Tancreda4 schreef:manzano schreef:Geldt niet alleen voor hooi en stro, maar ook voor voer en supplementen. Dat gaat ook allemaal van 9 naar 21%.
En medicatie... ik probeer wel wat in te slaan maar heb ook t probleem met opslag helaas.
Ik krijg er wel echt stress van moet ik zeggen. Alles is al zo knetter duur geworden in de afgelopen jaren en de zorg en behoeftes van mn paarden groeien alleen maar (ouder). Het is soms best pittig.
Tancreda4 schreef:Lizenlotte schreef:Laten leveren uit Duitsland helpt je niet volgens mij, want als ik me niet vergis moet het btw percentage van het land waar het geleverd wordt worden aangehouden toch?
Dat denk ik dus ook. Als ik uit Engeland iets bestel komt daar ook NL btw overheen. Of is dat alleen omdat die niet meer in de EU zitten?