het is niet de bedoel dat dit een topic gaat worden tussen pensionklanten en stalhouders over wat wel of niet goed gaat op stal ( ik weet dat dit vaak waarschijnlijk wel een rol speelt, maar houd dat een beetje in )

oke dus het volgende, ik ben een pensionstalhouder, in zekere zin. ik ben lid van diverse faceboek groepen waaronder waarin mensen opzoek zijn naar een stalling van hun paard. Echter valt het mij op dat sinds facebook de optie tot anoniem plaatsen heeft toegevoegd, 80 % minimaal dit ook doet, met als rede dat hun huidige pensionstalhouder dit niet mag zien.
maar waarom? het is toch helemaal niet nodig, ik vraag mij dan oprecht af waar deze mensen bang voor zijn. Bang dat ze direct dan weg moeten ? bang dat het hoog verraad is. of is het omdat je het nog niet zeker weet ? waarom denkt men dat de gemiddelde stal houder hiervan wakker zou liggen ?
Ik heb ook mijn fair share gehad aan discussies met klanten, hetzij over voerbeleid, hetzij over stalregels hetzij over andere dingen. Maar dit is altijd strict zakelijk. als stalhouder heb je vaak keuzes te maken over meerdere paarden, waar de pensionklant slechts keuzes hoeft te maken voor 1 paard.
het kan daarom zeker in grotere schalen, heel goed voortkomen dat na zo'n keuze de huidige stalling niet meer bij jou of bij je paard past. dit kan gebeuren en is ook gewoon heel erg reel. een stalhouder kan niet zijn hele regime aanpassen voor de ene klant of ene paard. ( en als dat wel kan heel mooi meegenomen natuurlijk, ook ik probeer altijd met mijn klanten mee te denken, maar het kan niet altijd, en dan moet ook ik 'nee'verkopen, niet leuk om te horen maar het is niks persoonlijks tegen klant of paard) toch lijken mensen dit wel zo te denken in mijn ervaring. ik heb klanten gehad die de een naar andere dag weg waren, omdat ze het 'ergens niet mee eens waren' of gewoonweg omdat we er samen niet uit konden komen..
maar oh zo veel liever had ik gewild dat ze bij mij kwamen, luister we komen er niet uit, ik denk dat het beter is voor mijn paard om een andere stal te zoeken. helemaal prima, je moet tenslotte doen wat het beste is voor jou paard !.
maargoed nu dus al die anonieme berichtjes uit angst dat de pensionhouder dit zal zien .. terwijl een gesprek lijkt mij zo gevoerd is ? ik lig er niet wakker van als een klant besluit dat mijn stal niet langer bij hun paard past..
even he, ik snap dat er altijd extreme kanten kunnen zijn, vanuit stalhouder en vanuit klant, we weten allen hoe de paarden wereld is. maar als ik die anonieme berichten dan zie ... 80 % plaats anoniem en je kan mij niet wijsmaken dat ook 80 % van die stallen dan zo in het extreme zitten.
ik als houder, als ik plek heb, reageer ik bewust niet op iemand die anoniem plaatst. je komt er bij mij dan al niet in. want ik wantrouw het feit dat het anoniem word en zie het als gebrek van iemands vermogen om te communiceren. misschien een beetje cru, maar wel wat ik uit ervaring heb geleerd dat dit vaak wel waar is...
dus wat vinden jullie van anoniem plaatsen, hebben jullie het wel eens gedaan en met welke reden. waar is men dan bang voor?
laten we dit topic wel beschaafd houden het is geen reden om pensionhouders en klanten tegen elkaar op te zetten. overal gebeurd wel eens wat en we kunnen het ook wel eens niet met elkaar eens zijn!