Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lindsey_99 schreef:Op zich is het voldoende wat ze krijgt. Basisbrok is alleen maar veel suiker+zetmeel en dat zou ik mooi laten staan in de winkel. Jong paard van 2,5 jaar hoeft niet 'vol' te zijn, die is nog volop in de groei.
Is het hooi getest? Want dat is de basis en zou op zich voldoende voedingswaarde moeten zijn.
Maar pas 2,5 jaar, en wat train je dan met het paard? Dat is toch niet meer dan 'spelenderwijs' hoop ik.
Cioccolato schreef:Een basisbrok is prima voer die suikers en zetmelen kunnen ze prima hebben als je er geen kilo's van voert
Maar, als je kwalitatief goed en rijk ruwvoer geeft heeft je paard niet veel krachtvoer nodig met weinig arbeidsintensief werk.
Ik gok zo dat je ruwvoer te arm is.
Is je paard echt schraal of mager? Wat schraal kan prima door groei komen namelijk, maar ook dan; voer rijk ruwvoer.
Ibbel schreef:Als je een analyse doet, weet je wat je moet aanvullen.
Vermoedelijk eiwit, maar dat weet je pas als je test.
Eiwit aanvullen kan simpel met bv een grasbrok, esparcette, meer luzerne, erwtenlysaat, etc etc.
Dees schreef:Havens draversbrok. Daar doen puberpaarden het goed op. En dan ook echt wat kilo's per dag geven.
Balancer voor schrale opfokdieren zou ik zelf niet doen. Dat is meer voor dikke pownies.