Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
DuoPenotti schreef:Of je probeert met die opzetkam. Is het lelijk zie je dat al snel en scheer je hem daar kort over.
Suzanne F. schreef:Ik heb het vroeger weleens geprobeerd maar dat werd snel happerig. En voor de grote scheermachines zijn er zover ik weet geen opzetkammen. Met een tondeuse een heel paard doen gaat niet lukken denk ik, dan stopt hij er halverwege mee.
Je kan wel een iets langer mes zetten op je grote scheermachine, dat zou kunnen.
HorseChica schreef:Let bij het bestellen van langere messen wel op dat ze nog steeds “ fijn “ zijn.
Langere messen hebben vaak minder tanden en geven dan sneller een grover scheerresultaat.
Ze zijn hierdoor ook niet voor elke vacht geschikt.
Let dus goed op dat ze wel hetzelfde aantal tanden hebben als de kortere messen.
Een grovere vacht met langere messen scheren geeft vaak een mooier resultaat dan een zacht dons - vachtje zeg maar zoals je bij de meeste warmbloeden ziet.
Succes!
Melzazu schreef:HorseChica schreef:Let bij het bestellen van langere messen wel op dat ze nog steeds “ fijn “ zijn.
Langere messen hebben vaak minder tanden en geven dan sneller een grover scheerresultaat.
Ze zijn hierdoor ook niet voor elke vacht geschikt.
Let dus goed op dat ze wel hetzelfde aantal tanden hebben als de kortere messen.
Een grovere vacht met langere messen scheren geeft vaak een mooier resultaat dan een zacht dons - vachtje zeg maar zoals je bij de meeste warmbloeden ziet.
Succes!
Dankjewel. Die uit de link lijkt me fijn genoeg voor zover ik het kan beoordelen hoor.
mellamoshan schreef:Ik heb laatst m’n haf met een aesculap favorita met kop 3mm gedaan. Ik vond dat hij aardig warm werd. Halverwege op de billen waar de vacht nog weer dikker is dan de rest, hield de eerste 3mm kop ermee op en heb ik tweede apparaat gepakt en nieuwe 3mm erop gezet.
Hiermee heb ik af kunnen maken. Ik vond het resultaat niet denderend. Toch wat streperig, moet wel eerlijk zeggen dat ik niet gewassen heb oid voor ik begon.
DuoPenotti schreef:Ja fijn als je het laat weten.
Ik scheer niet. Maar ze zitten dit jaar in zo'n beren vacht dat ik een racestreep misschien zou overwegen. Maar gemilimeterd tegenover de rest is ook zo lelijk.
Suzanne F. schreef:Melzazu schreef:Ik heb in ieder geval besteld. Een extra brede en de normale breedte. Beide zijn met fijne randen. Ik zal nog laten weten of het een beetje is gelukt.
Ik ben heel benieuwd naar het resultaat!