bubbels schreef:Ik voer al tijden lijnzaadolie en er zit ook olie in zijn voer (Equiral Struktuurmix) en ik merk zeer duidelijk het verschil. Vooral het voer is heel belangrijk, toen ik hem op Pavo zette omdat de Equiral op was werd hij binnen een week doffer en minder vrolijk. Lijnzaadolie helpt ook bij het verharen schijnt. Baduh heeft er in ieder geval geen last meer van.
Hee, ik had hetzelfde met Pavo! De mijne werd er heel dof van.. een beetje vettig ook leek wel die vacht.. Er kwam zo'n grauwe grijzige gloed over..
Ik voer ook lijnzaadolie.. Kan je eigenlijk niet echt zeggen of het nou wel zo werkt. Hij glanst als een spiegel nu, zit ook dun in zijn haar, en komt heel makkelijk door de verharing heen.. maar of dat door de lijnzaadolie komt? (volgens de paardendrogist helpt het met verharen)
Het heeft volgens mij met meerdere dingen te maken, idd bijv de hoeveelheid licht, hoeveelheid vitamines , beweging etc. En ook met het ras. De mijne is nogal volbloederig, en krijgt dus amper haar, terwijl een shet heel snel een berenvachtje krijgt!
Ik weet wel dat er een stof in lijnzaadolie zit, linolzuur, en dat verbeterd de kwaliteit van het haarkleed. Slecht is het iig nooit dus..