Nu valt mij de laatste tijd op, dat hij enkel de bovenkant van het hooinet leeg eet en hij begint tevens af te vallen. Het vermoeden is, dat hij te weinig hooi eet , omdat hij er medisch last van heeft.
> Vanaf de grond voeren is geen optie, dan loopt hij het door z'n hele (vlas) stal heen (pensionstal) en dat is niet schoon te houden
> Ik voer nu dus al uit 2 netten, het rechter net (dacht niet meer verkrijgbaar, 8x8 mazen, Sphynx net dacht ik?) is vaak helemaal leeg. Maar het linker net dus opmerkelijk niet. Kom je aan met nieuw hooi, vanaf de grond, eet hij het meteen op. Dus hij zit niet 'vol' , hij kan het gewoon niet. Hij komt niet verder dan wat je op de foto ziet.
Nu kan ik kijken voor een net met grotere mazen, die ik dan aan de spijlen ophang zodat ze in ieder geval op een juiste hoogte hangen (net onder de spijlen eet hij enkel bovenste, lijkt niet bij het onderste te kunnen).
Ik zag ook dat er hooibakken zijn, minder verspilling en dan zouden ze uit een natuurlijke houding eten.
Iemand verder nog ideeën?
Kanttekening: hij mag dus niet uit een net 'trekken', dus fijnmazig is geen optie. Het 'buigen' lijkt hem pijn te doen, dus een net ophangen op het onderste deel van het hout, haalt niks uit want hij eet gewoon niet.
Hooi op de grond loopt hij door z'n hele stal, geen optie met schoonhouden. Misschien een net in de breedte , ipv de lengte? Iemand nog andere suggesties waarbij de nek ontzien wordt (dus niet schuin buigen om het hooi uit het net te halen, dat doet hij gewoon niet). Grotere mazen is meer verspilling, hij eet gewoon niet wat er op de grond ligt. Maar kom je aan met een nieuwe hooitas, dan valt hij daar bijna op aan. Ook al kan hij vanaf de grond eea pakken, hij doet het gewoon niet. Net zoals onderste gedeelte uit het net, hij eet het gewoon niet er uit.