Ik heb een bijna 2 jarige ruin die ontzettend lief is in de omgang.
Alleen op stal is hij ondeugend en in de wei als je hem voert..
Het begon zo..
Hij heeft 3 maanden snachts op stal gestaan net zoals alle andere paarden. Al ik dan even wat stro bij in de stal wou doen of even gewoon knuffelen, draaide hij zich om en begon te dreigen van.. ik mep je er zo 1..
Op stal heb ik hem dat af kunnen leren door mijn stem heel erg te gebruiken zodra ik de staldeur open maakte. Dat ging stukje bij beetje steeds wat beter. Nu staat hij dag en nacht op wei. En als ik dan hooi wil brengen.. of mijn vader... dan leggen we dat op een plek in de wei neer.Maar dan komt hij dus om te gaan eten, terwijl ik nog bezig ben dat hooi een beetje uit elkaar te schudden. En dan op een gegeven moment draait hij zich om en begint gigantische achteruit te trappen..
Gister deed mijn vader het omdat ik geen tijd had en hij heeft echt ontzettend geluk gehad, hij kon nog net opzij springen.
Verder is hij echt heel erg braaf aan de hand enz.
Maar in de wei als je hem eten wilt geven, het is echt niet te geloven.
Ziet hij het als bedreiging als we aan zijn eten komen of weet ik het wat??
Heeft iemand hier een verklaring voor dat hij dat doet en nog belangrijker... weet iemand wat ik hiermee aan moet?
Groetjes en alvast bedankt.

Vorig weekend stond ze in de bak, mijn vriendin wilde haar eerst de stal inlokken, omdat wij de bak poepvrij gingen maken
Ik zei: ook al denkt zij dat het haar terrein is, ze moet jou gewoon accepteren! Dus wij gingen met kruiwagen en 2 mestvorken de bak in. Op een gegeven moment toen we dicht in haar buurt stonden draaide mijn vriendin de rug richting haar pony en die kwam aangestormd;oren in de nek en met ontblote tanden
Veel succes ermee!!!!