Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Melzazu schreef:Ik heb mijn paard een jaar lang biotine gevoerd maar dat deed bij die van mij niets voor zijn hoeven. Daarna op silicium overgestapt van heltiehorse en dat werkt heel fijn voor de mijne. Zelfs de hoefsmid merkte het op zonder dat hij wist dat ik het gaf.
Sybelle schreef:Biotine werkt, als het iets doet, op de nieuw te vormen hoef. Dus meestal merk je pas verschil na maanden. Ik zou even naar de ingredientenlijst kijken van het merk dat je kiest. Wat het eerst op het etiket staat zit er het meeste in. Bij veel supplementen is dat dextrose of een andere suiker en staat biotine ergens achteraan. Dan voer je dus dure suikerklontjes.
Captain schreef:SandraWierda schreef:Ik heb een liksteen met Biotin hangen
Hier ook. Eerst met poeder maar die van mij is een zeikerd met eten, dus nu een blok waar gebruik van gemaakt wordt. Ik zag binnen een paar weken al verschil, heb op de steentjes nu geen hoefschoenen meer nodig.
Sybelle schreef:Biotine werkt, als het iets doet, op de nieuw te vormen hoef. Dus meestal merk je pas verschil na maanden. Ik zou even naar de ingredientenlijst kijken van het merk dat je kiest. Wat het eerst op het etiket staat zit er het meeste in. Bij veel supplementen is dat dextrose of een andere suiker en staat biotine ergens achteraan. Dan voer je dus dure suikerklontjes.
DuoPenotti schreef:@mizora
Ik ben heel slecht met getallen.
Kun jij iets zeggen over onderstaande?
https://depaardenartsen.nl/supplementen ... f-special/
prompter schreef:Die 18 mg is toch een prima dagdosering, ervan uitgaande dat een paard 15-20 mg per dag nodig heeft? Nog wat vers gras erbij en wat luzerne en je zit er al aan, want daar zit van nature al biotine in. Voordeel van dat vloeibare spul is dat het niet weggeblazen wordt zoals poeder, en als ik kijk dat veel supplementen in mcg's gedoseerd zijn ipv mg waardoor het wel hoog lijkt maar niet is.... Vroeger gaf ik tabletten van Equipur, die kon je als een soort snoepjes geven, 20 mg biotine per tablet, maar sinds ze de samenstelling hebben veranderd zit daar helaas nog maar 10 mg per tablet in.
Steentje schreef:Mag ik vragen welke liksteen met biotine jij hebt?