_Nancy schreef:Oh jij zit ook vlak bij Oss. Het is verschrikkelijk allemaal, overal as.
Dit zal ook wel verzekeringswerk worden voor jou denk ik?
Geen ervaring mee verder, maar wil je veel succes wensen. Kan me zo helemaal voorstellen dat je morgen een grote puinhoop aantreft

Dankjewel ! Ik heb ook niet zoveel zin om morgen wakker te worden eerlijk gezegd. Ik heb geen idee hoe dit met de verzekering zit. Nog helemaal niet aan gedacht. Ofja wel met de auto's die onder zitten maar dat is mijn laatste prioriteit nu.
Lienepien95 schreef:Hier ook heel dichtbij Oss. We vonden het al enorm stinken naar brand in huis, maar nog niet gezien dat het zo'n immense brand was!
Mijn vriend werkt veel bij boeren en een van hen heeft bij een eerdere brand een heel speciaal soort stofzuiger geregeld om de weides te 'stofzuigen' en hiermee zoveel mogelijk deeltjes van de zonnepanelen te verwijderen. Dit wordt echter nu misschien lastig omdat de grond nat zal zijn en de kleine glassplinters blijven plakken.
https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/4273094/enorme-stofzuiger-helpt-boeren-weer-aan-schone-wei-na-grote-brand
Thanks voor de tip ! Ja de weide is ook echt extreem nat. Ik ben bang dat alles blijft zitten inderdaad. Ook als ze er nu op rijden zal ik de hele weide opnieuw moeten inzaaien aangezien alles kapot gereden word.
Akshay schreef:Ze zijn hier (bij de brand van de wei-stofzuiger) op dit moment nog steeds bezig met bodemonderzoeken in verband met zorgen over effecten op de bodem van neergeslagen materiaal (ook fijne deeltjes in de rook). De gemeente is in dat geval de aansturende (en betalende) partij.
Heb je rechtsbijstand? Ik denk dat ik die ook even zou contacten.. zodat de afhandeling correct is vanaf het begin.
Hmm klinkt niet positief dat ze nog bezig zijn. We hebben helaas geen rechtsbijstand.
Kabayo schreef:De paddock kan je misschien schoon krijgen met een mestvork. In het zand lijkt het mij nog redelijk makkelijk scheppen. Weide wordt lastig... vooral als die erg groot is
Wat een ellende. Ik hoop dat je een goede tip krijgt
Ik heb het geluk dat het zoveel geregend had want dan is de paddock niet mul. Helaas wel wat minder voor de weide op dit moment maar de paddock schoon krijgen zodat ze naar buiten kunnen is het belangrijkste. Ik heb ook een kleine van net 1,5 week en met die kleine longetjes vind ik het allemaal wel spannend ..
Kookaburra schreef:Wat ontzettend vervelend zeg! Heb je al gekeken of je een melding kunt maken bij de gemeente?
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij geeft de gemeente opdracht aan een onderzoeksbureau om in te schatten in welk gebied de deeltjes kunnen liggen. Ik weet dat het wel (eens) gebeurt bij asbestbranden en zonnepanelen.
Online is de melding geven een beetje vaag dus daar moeten we morgen even naar kijken. Verder denk ik dat echt contact met de gemeente maandag pas kan maar we gaan morgen daarmee verder.