Ben ik weer met een gekke/vervelende vraag hoor!
Mijn weide is eindelijk af en de paardjes zijn woensdag (onverwacht) al verhuisd naar ons nieuwe stukje paradijs aan huis! Alleen heb ik dus nog geen (voldoende) hooi. Nu hebben ze enkele kleine baaltjes, maar de bedoeling is natuurlijk om met grote balen te gaan werken.
Deze grote, gewikkelde, balen worden bovenaan opengesneden en gewoon op de weide gezet, zodat er altijd onbeperkt hooi is (vooral voor de grote dan).
Alleen is het nu een ramp om hooi te vinden en als ik al iemand vind die kan leveren, dan willen ze meteen minimaal 4 balen leveren...
Nu heb ik wel een klein stukje achteraan op de weide waar ik hooi wou opslaan, maar met rechthoekige balen van 250kg die ze niet tot daarachter krijgen gereden, zal dat nogal moeilijk worden! Normaal neem ik altijd ronde balen, die rol ik dan zelf tot aan de opslag, maar met vierkante balen is het natuurlijk heel wat anders!
Heeft er iemand tips hoe ik die grote, zware, vierkante balen alsnog kan opslaan? Of andere tips voor het hooi ofzo? Want met kleine baaltjes gaat me duurder uitkomen uiteindelijk. Ik zit even met mijn handen in het haar! :/
Foto's van de weide toegevoegd, heel achteraan aan de weide is plaats!
PS: ze kunnen/mogen niet over de omliggende gronden rijden om te leveren helaas