Omdat mijn jaarling merrie zand eet ben ik nu op zoek naar oplossingen om ervoor te zorgen dat ze geen zand meer eet. Eind december heeft ze hiervoor in de kliniek gestaan en heb ik dus mijn paddock moeten afsluiten zodat ze niet meer 24/7 het zand op kan. Mijn ruin van 16 en mijn jaarling staan nu dus op een stuk van ongeveer 12 bij 4 meter verhard en ze hebben de stal van ongeveer 3 bij 9 meter. Zo wil ik ze natuurlijk niet blijven houden.
Nu dacht ik om onze paddock te gaan verrijken, maar omdat onze paddock ruim 20 bij 20 meter is(ene kant is 22 meter en de andere kant 20 meter dus ik hou het voor het gemak op 20 bij 20) weet ik niet zo goed hoe ik dat kan dan.
En paddock paradise achtig systeem gaat niet omdat het daar te klein voor is en de paarden te groot.
Ik was gaan zoeken op internet en dan kom ik echt hele gave dingen tegen! Alleen dat is allemaal op grotere stukken grond dus ik loop eigenlijk vast.
Misschien dat er mensen zijn hier op bokt die mij kunnen helpen om inspiratie op te doen?!
Hoe hebben jullie je paddock verrijkt en met wat?
Ik zie heel graag foto’s!
Ik heb zelf ook foto’s bijgevoegd en een tekening met afmetingen.