Op verzoek sleept de stalhouder de wei, mits je geen afzettingen heb aangebracht in de wei.
De wei was al vrij kaal toen wij hem eerder dit jaar in gebruik namen, ik ben gaan afzetten en zaaien. Hetgeen je niet afzet, werd zo vertrapt. De stalhouder zegt dat dit komt door het op en neer lopen van de paarden, je kunt beter niks afzetten werd gezegd.
Nu is het deze herfst wel echt bizar nat weer en alle weilanden kunnen het water niet afvloeien naar diepere bodem. Onze wei is er net als die van enkele andere stalgenoten erg aan toe momenteel. Maar ik wil toch wel nadenken over een oplossing, zodat wij dit volgend jaar kunnen beperken.
Aangezien mijn paard van de week voor het eerst is gaan kreupelen en de modderige wei niet ideaal is om doorheen te ploegen, heb ik de wei afgezet. Mijn paard kan nu wel naar buiten, want het is ook geen reden om ze binnen te houden.
Ik kreeg als tip om van die paddockmatten (met gaten) vooraan aan te brengen (nadat de wei weer glad is getrokken) en mijn paard dan in de winter vooraan op de matten te houden. Dit is dan wel een prijzige onderneming. Daarom ben ik benieuwd naar meer inzichten, zodat ik een plan kan trekken.
Laat het eens 2 weken droog zijn, kou is niet erg.