Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
tirzasarah10 schreef:[ [url=m/O487GK.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik heb een frame van steigerbuis en die kan je kantelen, zit de kruiwagen er onder en vullen maar. Ze hebben ze ook kant en klaar te koop maar dat vond ik wel heel prijzig, 200 euro ofzo. Zelf maken is niet in ene goedkoop maar wel een ander prijskaartje. Ik heb bij deze een simpel hooinet die ik nog had liggen maar bij een andere heb ik een sterk hooitnet gekocht. Wat ik anders zou doen is dat hij niet op de grond komt te hangen maar ik heb daar te weinig ruimte voor.
Als ik straks weer wat financiële ruimte heb wil ik nieuwe netten aanschaffen en nog 1 groter 'systeem' ophangen, er hangen er dan 3.
Janinevv schreef:Hey,
De winter komt er toch weer aan. Ik heb de pony’s zoveel mogelijk buiten, we hebben container stallen en in de winter staan ze vanaf donker tot wanneer het weer licht word binnen op stal, zomers gaan ze eigenlijk nooit op stal en zijn ze 24/7 buiten. Nu zijn we aan het kijken naar een fijner en sneller systeem om hooi te voeren zonder ook te veel te verspillen. Deze winter hadden we hooi netten echt wel hele grote zodat ze hele nacht tot de ochtend voldoende hooi hadden.
Alleen deze netten vullen kost best veel tijd (6 netten) en ik zoek ivm mijn werk een iets sneller systeem. We dachten aan een soort hooi ruif. We kunnen het ook los neer gooien maar dan vertrappen ze alles snel omdat onze stallen niet heel groot zijn en dat is zonde.
Misschien een hooi ruif in de lengte en wat hoog en smal is? Maar wat zouden jullie adviseren?
Wij hadden van die zwarte ronde slow feeder zakken ipv die vierkante langere die je kunt vullen in de stal zelf. Misschien dat dan dat nog een idee is. Nu moeten we alles los maken mee nemen vullen en weer terug ophangen
Ik ben benieuwd wat werkt voor jullie het beste ?
LaDonna75 schreef:Die netten die je nu hebt, vind ik snertdingen om te vullen. Die komen er bij mij ook niet meer in. Ik heb nu deze:
https://www.agradi.nl/harrys-horse-hooi ... oranje.htm
in al mijn stallen hangen en ze bevallen goed. Door de clipjes maak je de bovenkant los en kan het hooi er in, clipjes weer dicht en klaar. Ik laat ze dus hangen in de stal, haal ze niet los. Met goed proppen kan er een halve baal hooi in.
Edit: die van QHP lijkt er erg op, maar heeft net een ander ophangsysteem en werkt niet fijn, vind ik!
pmarena schreef:Die losse "boksbal" hooinetten zijn vooral super irritant omdat je ermee aan de wandel moet.
Losknopen. Gedoe met vullen. Weer vastknopen.... vooral dat knopen vind ik super irritant persoonlijk.
Zo'n systeem als tirzasarah hierboven laat zien dat is echt geniaal natuurlijk, dat je het openklapt en een enorm opening hebt om makkelijk te vullen. Maar een gewoon rechthoekig net plat tegen de muur is ook al een verademing vergeleken met die irritante boksbal-netten
Janinevv schreef:LaDonna75 schreef:Die netten die je nu hebt, vind ik snertdingen om te vullen. Die komen er bij mij ook niet meer in. Ik heb nu deze:
https://www.agradi.nl/harrys-horse-hooi ... oranje.htm
in al mijn stallen hangen en ze bevallen goed. Door de clipjes maak je de bovenkant los en kan het hooi er in, clipjes weer dicht en klaar. Ik laat ze dus hangen in de stal, haal ze niet los. Met goed proppen kan er een halve baal hooi in.
Edit: die van QHP lijkt er erg op, maar heeft net een ander ophangsysteem en werkt niet fijn, vind ik!
Bedankt!
Weet niet of halve baal genoeg vind voor de grote paarden. Die ik nu heb kan bijna een hele in.
Hoe lang doen die van jou erover?