Mijn paard heeft al vanaf dat ze het halster kent problemen met vast staan. Als ze zich daarin 'tegen komt' gaat ze hangen tot het eerste beste onderdeel breekt. Met oefenen ging het met vlagen goed, maar eigenlijk heb ik het intussen opgegeven, omdat het de stress niet waard was. Dan deed ik het touw een beetje voor de sier door de ring van de wasplaats en dat werke prima.
Nou is ze verhuisd en hebben we geen wasplaats meer, maar "zet ik haar vast" aan het hek. Hier is ze toch wat sneller afgeleid waardoor het touw per ongeluk los valt en ze weg kan wandelen. Geen mega probleem gezien ze braaf is, maar zeker niet handig als ik haar medicijn moet maken waar ze toch al geen zin in had

Punt van mijn vraag is, is er iets waarmee ik haar genoeg vast kan zetten dat ze íets aan weerstand krijgt, maar wat meteen los gaat als ze in paniek raakt zodat ze het hek niet sloopt?
Paniek- sluitingen en knopen werkte helaas niet in het verleden. Leren op de plek te blijven staan kent ze al, maar ze is nu erg gespannen door de nieuwe omgeving waardoor ze snel afgeleid is.