Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
JeaDH schreef:Wat is de reden dat je nu geen buitenritten kunt maken? Kun je niet met de trailer op pad? Als dat het probleem is kun je daar dan niet mee aan de slag? Als jij en je paard nu naar tevredenheid staan snap ik dat je twijfelt, want goede pensionstallen zijn best wel lastig te vinden is mijn ervaring.
Elisabeth32 schreef:Hutcherson schreef:Als de voorwaardes voor je paard in orde zijn, zou ik zoeken naar een oplossing voor je probleem. Kan je niet met iemand mee met een trailer, trailer lenen, vrachtwagentje huren, trailer kopen?
Want op veel stallen worden gouden bergen beloofd... Maar uiteindelijk trekt paard aan kortste eind.
Ja hier ben ik ook zo bang voor. 1 stal is echt perfect wat lokatie betreft, maar hoor negatieve ervaringen over voer bijvoorbeeld en dat wil ik mijn paard niet aan doen ☹️
Elisabeth32 schreef:Er is geen natuur/bos bij stal. Alleen bebouwde kom. Ook op een eind rijden niet. Ik rij wel veel buiten maar dus altijd door dorpen of langs wegen en dat is niet zo leuk meer.
Trailer huren doe ik af en toe, dat is hartstikke leuk. Kopen zou misschien een optie zijn…
Citaat:Wat zijn de negatieve ervaringen? Kun je er zelf gaan kijken wat ze voeren en eventueel je paard zelf voer geven?
Trouwens, wel super dat je er zo in staat voor je paard.
JeaDH schreef:Elisabeth32 schreef:Er is geen natuur/bos bij stal. Alleen bebouwde kom. Ook op een eind rijden niet. Ik rij wel veel buiten maar dus altijd door dorpen of langs wegen en dat is niet zo leuk meer.
Trailer huren doe ik af en toe, dat is hartstikke leuk. Kopen zou misschien een optie zijn…
Ik heb ook geen bos in de buurt en pak daarvoor dus altijd de trailer, ik ben daar aan gewend en het bevalt prima zo. Dichtstbijzijnde leuke bos is op 20 minuten rijden voor mij.
Elisabeth32 schreef:Ja dat is zeker. De twijfel komt ook doordat ik nu natuurlijk goed weet wat we hebben. Nieuwe stal is weer afwachten en er is altijd wel wat natuurlijk op pensionstallen. Straks valt het tegen… en dan?
Nadiine__x schreef:Ik zou in mijn handjes knijpen als je nu goed staat en tevreden bent en je paard ook..
Haal ie be rijbewijs en spaar voor een eigen trailer combinatie.
Heb er zelf wekelijks plezier van! Voorheen stond ik op pension, en heb ik het ook veel met de trailer zo opgelost.
Uiteindelijk staan ze nu aan huis, aar het bos is een halfuur stappen langs een weg waar ik self echt geen donder aan vind en mijn paard ook niet. Met 5minuten ben ik in het bos met de trailer!
Na 3 jaar ken ik de rondjes wel, maar toch is het lekker even eruit en als ik wat nieuws wil rijd ik verder weg, dan heg ik keuze uit een halfuur (havelte) 45 minuten (drents friese wold) of een uur (veluwe) en kan ik mijn hart ophalen met een heerlijke dag tocht.
Mijn paarden staan goed en zijn gelukkig en ik kan rijden waar en wanneer ik wil.
Ik heb zelf gekozen voor een 2 paards trailer, dan kan ik altijd iemand meenemen en de brandstof kosten delen, gezellig en handig! En kan natuurlijk ook gewoon alleen op pad.
Ga niet slepen met je paard als jullie goed staat, ik heb nu zelf 6 pensionklanten en omy.. Wat hoor ik een ellende van andere stallen.. Bovenop mijn eigen ervaringen..
Gelukkig zijn er wel ook goede stallen, maar zeker de "veel buiten stallen" hoor ik veel ellende over betreft te weinig eten, geen water, domweg samen gooien zonder kennismakingen vooraf.. Maagzweren, magere paarden, gestressde paarden..
Mando schreef:Als het al een doorgangshuis is dan zou ik er niet eens over nadenken om te gaan verhuizen naar die stal.
Als je goed sta mag je in je handjes knijpen tegenwoordig.
Ik heb ook altijd aan een bos willen staan want in Rotterdam stonden we dat wel en hier in het Noorden niet maar inderdaad als je paard goed staat dan ga je ook niet zo snel verhuizen.
Toen onze stalling ermee stopte 1.5 jaar geleden echt lopen zoeken naar een goed plekje bij het bos maar niet gevonden of ik moest best wel een stuk binnendoor wat in de winter ook niet echt een optie was.
Nu sta ik op een hele fijne stal zonder bos maar wel met fietspaden waar we mooi kunnen wandelen en wil ik naar het bos dan zet ik hem in de trailer en gaan we maar vaak gebeurt dat ook niet.
In Rotterdam reed ik zo het bos in en dat deed ik hooguit 1x per week en soms 1x in de 2 weken want je kan wel denken dan ga ik iedere dag lekker naar het bos, dat doe je misschien 10x en dan zijn er altijd wel andere verplichtingen waardoor het die dag net niet goed uitkomt.
Of je moet niet werken dat je alle tijd heb maar in de winter ga je in de avond ook niet in het donker dus dan ben je op het weekend aangewezen en in de zomer ga je ook niet iedere avond denk ik het bos in.
Sterkte met je beslissing