Iemand ervaring met deze zadelkast? Vidaxl

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Alja

Iemand ervaring met deze zadelkast? Vidaxl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-23 20:05

Hallo bokkers

Heeft iemand ervaring met deze zadelkast ?
En zou je er apart een zadeldrager bij kunnen bestellen?

Kan het zo gauw niet vinden maar ik wil mijn 4 zadels die ik thuis heb op een nette manier opbergen en dit leek mij wel wat mits er dus een zadeldrager bij in zou kunnen…

Afbeelding

Afbeelding

Ben benieuwd

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 20:14

Geen ervaring met de kast, wel met Vida XL..
Echt verschrikkelijk slechte spullen.. Kijk maar op trustpilot.
Ik heb een klein tafeltje gekocht, was zo krom als wat. Ik had geklaagd en toen heb ik wat geld terug gekregen en heb het tafeltje redelijk kunnen fixen.
Als je zelf een beetje handig bent dan is er misschien wel wat van te maken.

Hilary

Re: Iemand ervaring met deze zadelkast? Vidaxl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 20:19

53 x 53 lijkt mij te klein om een zadel in te krijgen. Normale zadelkasten zijn volgens mij 60x60 of groter. Dat zou ik dus sowieso even goed nameten.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 21:44

VidaXL is naar mijn ervaring altijd troep. Slechter dan slecht

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 21:46

Nooit bestellen bij VidaXL. Ik heb geen ervaring met de kast an sich maar wel het bedrijf. 1 bak ellende en echt ik kan het iedereen afraden.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 21:56

Ik ken de zadelkast niet, maar even een tegengeluidje in het negatieve over VidaXL, ik heb veel van VidaXL en ja het is een goedkoop merk, maar daar kies je ook voor als je bij hen koopt. En voor een goedkoop merk, vind ik dat je er leuke spullen kunt kopen. Het hangt er ook van af hoe je met je spullen omgaat.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 22:02

Nou het ging mij los van de flut kwaliteit ook over levering en service. Echt een aanfluiting en enorm getouwtrek. Heeft uiteindelijk dik 4! Maand geduurd eer ik mijn spullen had.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 22:27

Geen ervaring met de zadelkast (wist niet eens dat ze dit hadden), maar pas 2x besteld bij hen. Ene keer levering tijdig ontvangen maar was rommel dus teruggestuurd, geld netjes terug.

Nu pas tuinmeubelen besteld (gelukkig met Klarna, nog niet betaald). Bevestiging gekregen dat het geleverd is, terwijl ikzelf en de buren niets gezien hebben. En een tafel en 4 stoelen kan je volgens mij niet naast kijken toch? :o

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 23:01

Ik heb ook geen ervaring met die zadelkast, maar wel met Vidaxl. Mijn ervaring is niet zo negatief als die van een aantal andere bokkers, maar een zadelkast zou ik er niet van kopen. Ik heb een schoenkastje, schoenenrekken en een klein ladekastje van VIdaXl. Het viel kleiner uit dan verwacht en de kwaliteit van de producten is inderdaad niet hoog. De meubels kosten natuurlijk ook niet zoveel. Ze doen hier toch al bijna twee jaar dienst.
Afgaande op mijn ervaring, denk ik dat als je zadel er al in past, dit te zwaar gaat zijn voor het materiaal / de kwaliteit… ik zou iets meer geld geven voor een degelijke kast

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 23:06

Hier ook geen ervaring met de zadelkast, maar ken wel mensen die andere dingen besteld hebben. Dat was drama met in elkaar zetten en allemaal niet zo stevig.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 23:20

Monique1963 schreef:
En voor een goedkoop merk, vind ik dat je er leuke spullen kunt kopen. Het hangt er ook van af hoe je met je spullen omgaat.

Als iets al 2x kapot aankomt, daarna het niet in elkaar past; heb ik geeneens de tijd gehad om er netjes mee om te gaan :+

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 00:23

Idd niet doen!
Vida XL is troep en de service is om te huilen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 00:31

53 cm diep is volgens mij ook te klein om een zadel in op te bergen. Zadelkasten zijn normaal 60cm. Ik heb hier destijds ook voor gekeken maar qua maten was dit niet handig.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 00:47

Qua afmetingen denk ik idd net te krap.

Voor die prijs heb je de tuinschuur die qua afmetingen veel fijner is.
https://nl.vidaxl.be/e/vidaxl-tuinschuu ... criteoPub=

Ik heb wel een kippenren (als konijnenren haha) , was enorm snel geleverd. In elkaar zetten was makkelijk te doen met 2.

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 07:43

Geen ervaring mee maar die zadelsteun kan een afdruk in het wol van je kussens gaan geven want hij gaat precies rusten op die hoeken.

Kimddddd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 09:01

Misschien kun je op marktplaats een hoge keukenkast opkopen (bijvoorbeeld van een koelkast) en dan zadelsteunen erin

Paardjes83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 09:11

Dozenschuiver van Chinese troep.

In de omschrijving: moet gemonteerd worden met bijgeleverde spullen om omvallen kantelen te voorkomen.

Je twijfelde nog? :=

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 09:13

Hier juist prima ervaringen met VidaXL. Ze verkopen natuurlijk ook veel merkspul voor goede prijzen. En heb ook wel eens een kastje ofzo gekocht daar van eigen merk, dat zij wèl precies hadden wat ik zocht. Misschien dan net de betere kwaliteit spullen? Maar hier geen enkel probleem hoor :)

Ook wel een keer een Keter tuinhuisje gekocht waar een scheve plaat bij zat. Daar kan VidaXL ook niks aan doen. We kregen snel een nieuwe vervangende plaat dus prima opgelost :)

Dat gezegd is de genoemde afmeting inderdaad wel erg krapjes voor zadels, en de hoekige steun niet heel handig inderdaad ivm afdrukken in je kussens. Het is wel een leuk ding verder, leuk systeem! Ik weet alleen niet hoe veel gewicht het zal kunnen hebben zo'n steun / achterkant kast.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-23 09:18

Het gaat om twee kinderzadeltjes 14 inch die ik erin wil bewaren
En twee korte Ijslander zadels dus dat ze 7 cm kleiner zijn dan de Lehman zadelkasten zie ik niet als heel groot probleem

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 09:18

Ik heb eens iets besteld bij Vida-XL wat kapot geleverd werd (doos was aan gort). Ik mocht het item houden en kreeg een nieuwe gratis.
Bij iets wat niet beviel heb ik heel snel mijn geld terug gekregen.

De kast lijkt me aan de smalle kant en vanwege het metaal ook extra gevoelig voor beschadigingen aan je zadel.

Paardjes83 schreef:
In de omschrijving: moet gemonteerd worden met bijgeleverde spullen om omvallen kantelen te voorkomen.

Het is niet ongewoon om dingen met een grote deur aan de muur te bevestigen om kantelen te voorkomen als de deur open staat. Het zal veel al niet nodig zijn, zeker niet als de kast vol zit, maar is meer om evt. ongevallen te voorkomen.
Ikea en veel andere merken adviseren het ook.

Paardjes83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 13:47

DubbelFun schreef:
Ik heb eens iets besteld bij Vida-XL wat kapot geleverd werd (doos was aan gort). Ik mocht het item houden en kreeg een nieuwe gratis.
Bij iets wat niet beviel heb ik heel snel mijn geld terug gekregen.

De kast lijkt me aan de smalle kant en vanwege het metaal ook extra gevoelig voor beschadigingen aan je zadel.

Paardjes83 schreef:

Het is niet ongewoon om dingen met een grote deur aan de muur te bevestigen om kantelen te voorkomen als de deur open staat. Het zal veel al niet nodig zijn, zeker niet als de kast vol zit, maar is meer om evt. ongevallen te voorkomen.
Ikea en veel andere merken adviseren het ook.

Nah dan ben ik wat meer kwaliteit gewend. Zadelkast en andere kasten in huis hoef ik echt niet vast te zetten. En er hangt echt veel in en aan qua gewicht.

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 13:58

Het klopt wel dat dat geen ongewone aanbeveling is. En ergens ook logisch dat men dat duidelijk vermeld, je wil niet weten waar mensen klacht over indienen, een rechtszaak voor aanspannen.
Er heeft ooit iemand een rechtszaak gewonnen (in Amerika uiteraard). Ze had haar hondje in de oven gestoken en diertje kwam te overlijden. Het stond niet in de bijgeleverde handleiding dat dieren niet in de oven mochten .. gisteren las ik weer zoiets, kind van 8 heeft 800 000 dollar gekregen als schadevergoeding omdat ze zich verbrand had aan kipnuggets van mcdonalds “die te heet” waren.

Dus zo vreemd is het niet dat men dergelijke waarschuwingen geeft…

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 22:44

Idd wat hierboven gezegd wordt.
Ik heb een hoge smalle kast van Ikea, daar zat ook bevestigingsmateriaal bij voor aan de muur. Niet gebruikt, kast staat vol en valt niet om.

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 04:15

Hier ook geen goede ervaring met vidaxl. Levering duurde 3 maanden en geen tracking of verzending mail. Moeilijk te contacteren en slechte kwaliteit spullen

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 05:38

Geen ervaring met de zadelkast, wel met VidaXL en die is net zo als mijn voorgangers. Bizar slecht bedrijf, klantenservice en spullen. Eerste keer besteld, hoop ellende gehad maar uiteindelijk geld terug gekregen. Dat zou natuurlijk nog toeval kunnen zijn maar de tweede keer was precies dezelfde ellende... Nooit meer VidaXL.