Wat zouden jullie betalen voor deze stalling

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Djorf_6

Wat zouden jullie betalen voor deze stalling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-23 11:32

Ik ben benieuwd wat bokkers over hebben voor deze stalling

- Randstand (tussen Amsterdam en Haarlem)
- Onbeperkt onverpakt hooi in slowfeeders
- Hele dagen buiten met nachten op stal (met stro bedekking), in de zomer eventueel nachten ook buiten
- Buiten rijbaan die regelmatig gesleept wordt. In de winter wat nat.
- Droge paddocks met een maatje, zomer beperkt weidegang
- Zelf mesten en binnen en buitenzetten volgens een schema (doordeweeks wordt buitenzetten gedaan). Diensten komen neer op 2x per week

Duhelo

Re: Wat zouden jullie betalen voor deze stalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 11:44

Ik heb ongeveer die stal, maar wel in een andere regio.
Ik betaal 150 euro lege stal, volledig op doe het zelf basis. (dus binnen en buiten zetten, uitmesten, voeren.
Stallen, overdekte voergang, poetsplaats, mesthoop, paddocks en drie stukken weide + goede buitenpiste, trailerparking en ruimte voor de auto's te parkeren.
Hooi,stro en voeder zelf te betalen.
Ik denk dat mijn paard +- 1 baal hooi per maand zal eten, dus rond de 50 euro per maand. (voordien had ik twee trekpaarden + rijpaard aan 1 baal voordroog per week.)

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 11:45

Ik heb op ongeveer zo'n stal gestaan in de noordkop van Noordholland en betaalde daar € 220 voor.

Djorf_6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-23 11:47

Hoe groot was die baal hooi? Hier kost 1 grote baal van 450kg 120 euro.
Begrijp ik goed dat jij zelf elke dag binnen en buiten zet?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 11:52

Hoe groot zijn de paddocks?

Djorf_6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-23 11:57

Ik gok 20x20. Groot genoeg om gek te doen of te spelen in ieder geval. Plan is om de paddocks nog uit te breiden en eventueel stukjes track te maken.

Misschien nog handig te vermelden. Diensten kunnen afgekocht worden en mesten tegen betaling is ook mogelijk.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 12:05

Ik denk dat ik hier 250 euro voor zou willen betalen.

Bak in de winter wat nat, beperkte weidegang en zelf mesten en diensten draaien drukken wat mij betreft de prijs.

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 12:06

Ik woon sinds vorig jaar niet meer in Amsterdam, maar had voor zoiets 300 euro willen betalen, zeker omdat er ook nog de optie is om mesten en diensten af te kopen, dat geeft toch wat meer vrijheid dan helemaal DHZ. Als de rijbak in de winter goed genoeg blijft om te rijden, dan wel wat meer.

Djorf_6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-23 12:11

De bak krijgt na veel regenval 2 grote plassen waar omheen te rijden is. Dit is meestal met 2 dagen weggetrokken. Paddocks zijn daarintegen echt goed droog!

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 12:15

Max. 250 inderdaad.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 12:26

Djorf_6 schreef:
Hoe groot was die baal hooi? Hier kost 1 grote baal van 450kg 120 euro.
Begrijp ik goed dat jij zelf elke dag binnen en buiten zet?

ik betaal 50 voor een baal voordroog van 400 kilo, 60 voor een baal hooi van 400 kilo.
Drie euro voor een baaltje hooi. (2 baaltjes per drie dagen, ruim gerekend, = 20 baaltjes = 60 euro. (80 euro in geval van 4 euro per baaltje).

We zetten idd zelf iedere dag binnen en buiten, maar we staan met drie eigenaars (4 paarden) op de stalling ,doen doen een beurtsysteem.

(in de praktijk gaan wij iedere morgen gaan buitenzetten gezien wij de enige 's morgensvroeg kunnen, een andere eigenaar is er altijd laat op de avond dus die zet ze dan binnen, in het weekend wisselen we een beetje af, en de derde eigenaar mest wat vaker uit dan wij en zo werkt dat eigenlijk prima.)

Edit: wij hebben geluk dat we makkelijk kunnen buitenzetten.
Bij een stal zoals in de OP zou ik in de prijs het buitenzetten 's morgens inbegrijpen. Dan hoef je in de avond enkel zelf binnen te halen en je box te mesten, kan je alsnog in beurtsysteem afspreken.

Edit2: Voor een stal met een goede piste, onbeperkt ruwvoer en stro smorgens worden ze buitengezet zou ik 250 voor over hebben.

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 13:16

Deze prijzen.. ik zou in m'n handjes klappen als ik voor zo'n stal maar 250 euro moet neerleggen.

Hier in de randstad, alles zelf regelen. Buiten zetten en voeren volgens schema, 2x pw ongeveer, dus ja ook sochtends voor werk, zelf mesten en alles zelf inkopen. Geen bak en buiten een kleine paddock en verder alleen weiland. (Voor zomer en winter, dus geen sappig grasland in de zomer een hooi bijvoeren dus).. in de wintermaanden tik ik gerust 250 euro af en dan heb ik mijn brokvoer er nog geen eens bijgeteld, mestafvoer, waterverbruik en elektriciteit komt er ook nog bovenop. In de zomer ben ik meestal voor zo'n 150-175 wel klaar, exclusief brok enzo he.

Andere stal in de buurt, 430 pm
Niet zelf mesten en voeren. Winter worden ze 1 uur pdag buiten gezet, in het weekend zelf doen.
Zomers van 7 tot 15 op het weiland. Wel zelf poep scheppen.
Bak en paddock zijn oke.

Vind ik zelf veel geld, maar ik denk dat 350-400 voor jou stal dus redelijk is eigenlijk.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 13:18

Djorf_6 schreef:
Ik ben benieuwd wat bokkers over hebben voor deze stalling

- Randstand (tussen Amsterdam en Haarlem)
- Onbeperkt onverpakt hooi in slowfeeders
- Hele dagen buiten met nachten op stal (met stro bedekking), in de zomer eventueel nachten ook buiten
- Buiten rijbaan die regelmatig gesleept wordt. In de winter wat nat.
- Droge paddocks met een maatje, zomer beperkt weidegang
- Zelf mesten en binnen en buitenzetten volgens een schema (doordeweeks wordt buitenzetten gedaan). Diensten komen neer op 2x per week

Wat is regelmatig slepen, 2 x per maand? 2 x per dag? Hoe is de kwaliteit van de bodem? Hoe groot is de baan? Hoe vaak is de baan niet beschikbaar door (groeps)lessen?

In het geval van iedere dag slepen, 365 dagen per jaar goed begaanbaar en veel beschikbaar zou ik hier wel flink wat voor over hebben.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 13:19

Djorf_6 schreef:
De bak krijgt na veel regenval 2 grote plassen waar omheen te rijden is. Dit is meestal met 2 dagen weggetrokken. Paddocks zijn daarintegen echt goed droog!

Dat vind ik een no-go. In ieder geval drukt dat voor mij de prijs wel flink.
Laatst bijgewerkt door rien10 op 07-06-23 13:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 13:24

Ik zou ook max. 250 zeggen. Zeker omdat je geen binnenbak hebt, een redelijke buitenbaan (hoe is deze in de zomer, zit er sproei installatie / eb en vloed?, want anders zal hij zomers wel zwaar en stoffig zijn)
en zelf mesten, en 2x per week verplichte dienst. Dat zijn totaal dan weer een paar minpuntjes waardoor ik minder zou willen betalen.
Nu zit ik in een andere regio, maar kan me in de randstad zeggen dat zulke faciliteiten misschien rond de 300-350 opbrengen, omdat mensen allang blij zijn dat de paarden bijna heel de dag buiten staan.

Hoe groot zijn de paddocks? En zitten er automatische waterbakken bij?
En de diensten, is dat alles binnen /buiten zetten + alle paddocks mesten.....
Of alleen je eigen paddock mesten?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 13:46

Ik sta all in, dus zonder diensten, uitmesten, voeren, binnen en buiten zetten word 7 dagen per week gedaan voor 350 euro per maand.

Wij hebben een 40x80 meter buiten bak met een hele goede bodem. Met hele erge regen wel nat zoals overal dan. Zodra het een uur of 4 weer droog is, is hij weer top.

Een overdekte stap / drafmolen waar je paard desgevraagd ook in en uit word gezet / gehaald zonder extra kosten. Ook erg handig tijdens een periode met sneeuw en ijs, kunnen ze toch veilig bewegen.

Weiland en paddocks

Overdekte poets en wasplaats.

Ik sta in Zuid-Holland dus vergelijkbaar met ts denk ik ( ook randstad )

Djorf_6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-23 14:17

Laura_ schreef:
Deze prijzen.. ik zou in m'n handjes klappen als ik voor zo'n stal maar 250 euro moet neerleggen.

Hier in de randstad, alles zelf regelen. Buiten zetten en voeren volgens schema, 2x pw ongeveer, dus ja ook sochtends voor werk, zelf mesten en alles zelf inkopen. Geen bak en buiten een kleine paddock en verder alleen weiland. (Voor zomer en winter, dus geen sappig grasland in de zomer een hooi bijvoeren dus).. in de wintermaanden tik ik gerust 250 euro af en dan heb ik mijn brokvoer er nog geen eens bijgeteld, mestafvoer, waterverbruik en elektriciteit komt er ook nog bovenop. In de zomer ben ik meestal voor zo'n 150-175 wel klaar, exclusief brok enzo he.

Niet zelf mesten en voeren. Winter worden ze 1 uur pdag buiten gezet, in het weekend zelf doen.
Bak en paddock zijn oke.

Vind ik zelf veel geld, maar ik denk dat 350-400 voor jou stal dus redelijk is eigenlijk.

Ik schrok inderdaad ook van de prijzen die hier genoemd werden.

Voor de bak, die zal 1x in de 1 a 2 weken gesleept worden. Is dan echt mooi vlak. Ligt er ook aan hoeveel er gereden word. Er is maar plek voor 5 paarden, dus dat zal ook niet zo hard gaan. In de zomer wordt ie gesproeid

De diensten houden in 5 paarden binnen zetten en voerbakje geven. Paddocks mesten en hooinetten vullen in de paddocks worden gedaan. Is dus alleen eigen stal doen wat afgekocht kan worden.

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 14:25

Joh niet vragen wat een ander er voor neer wil leggen, maar voor jezelf uitzoeken bij welke prijs het uitkan! Mensen die nooit paarden bij huis hebben gehad hebben geen notie wat er allemaal bij komt kijken!

en een kleine tip mijnerzijds, doe een ex voer, hooi, kuilvoer prijs! Heb je ook geen gezeik als de prijzen weer eens stijgen!
Nog een tip, zorg dat je er zelf niet bij in schiet!

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 15:53

Ineke2 schreef:
Ik sta all in, dus zonder diensten, uitmesten, voeren, binnen en buiten zetten word 7 dagen per week gedaan voor 350 euro per maand.

Wij hebben een 40x80 meter buiten bak met een hele goede bodem. Met hele erge regen wel nat zoals overal dan. Zodra het een uur of 4 weer droog is, is hij weer top.

Een overdekte stap / drafmolen waar je paard desgevraagd ook in en uit word gezet / gehaald zonder extra kosten. Ook erg handig tijdens een periode met sneeuw en ijs, kunnen ze toch veilig bewegen.

Weiland en paddocks

Overdekte poets en wasplaats.

Ik sta in Zuid-Holland dus vergelijkbaar met ts denk ik ( ook randstad )

Ik sta ook in Zuid-Holland en denk dat je voor zoiets als TS aanbiedt rond de €300/€325 zit. Onder de €300 weet ik hier niks te vinden.

Ik sta zelf op een stal waar onderling binnen- en buitenzetten is en zelf mesten en betaal wat meer, maar dan is er wel een 20x60 buitenbaan en aparte longeercirkel met echt súper bodems.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 16:22

karrij schreef:
Joh niet vragen wat een ander er voor neer wil leggen, maar voor jezelf uitzoeken bij welke prijs het uitkan! Mensen die nooit paarden bij huis hebben gehad hebben geen notie wat er allemaal bij komt kijken!

en een kleine tip mijnerzijds, doe een ex voer, hooi, kuilvoer prijs! Heb je ook geen gezeik als de prijzen weer eens stijgen!
Nog een tip, zorg dat je er zelf niet bij in schiet!

Dit is een hele goede reactie TS, kan het alleen maar volledig beamen en aanraden deze ter harte te nemen :o

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 17:12

Onderling binnen en buiten zetten dat geeft gedoe. Ik wil dat zelf niet meer. Afspraken die niet nagekomen worden, paarden die binnen blijven staan etc…

Sowieso is het voor mij persoonlijk heel lastig / moeilijk. Mijn paard is braaf en opgevoed. Andere paarden toch regelmatig niet of niet genoeg is mijn ervaring. Dat kan ik met mijn lichaam niet handelen. Dat maakt mij huiverig om weer op een stal te gaan staan waar binnen en buiten zetten onderling geregeld word. Is toch vaak vriendjespolitiek.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 17:41

Voor mij zou het sowieso een no go zijn want ik zou een 20 x 60 baan zoeken die perfect is en kurkdroog en minimaal 2 x per week werd gesleept. Beperkt weidegang is ook een no go.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 17:43

Laura_ schreef:

Bak en paddock zijn oke.

Ik ga hierheen mee qua bedrag. Klinkt als een fijne stal en bespreekbare opties nog voor de klusjes/afkopen.
Ik heb ze zelf aan huis met 3 pension klanten en de waarschuwing hierboven is dan ook volledig terecht. Hier is het doe het samen principe qua uitmesten en onderhoud maar het buiten/binnen en voeren doen wij zelf om gedoe te voorkomen. Als de klanten er zijn doen ze het zelf of helpen een handje mee dat wel :j

Qua prijs is alles ontzettend duur geworden en je wilt ook een potje opbouwen voor reparaties, keer nieuwe vracht zand enz.

Mocht je nog eens willen sparren staat m’n pb box altijd open! Of als je mijn prijzen (in de randstad) wilt weten natuurlijk ook.

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 18:36

Met paddocks van 20x20 zou ik er niet willen staan, dat lijkt me niet paardwaardig.

Mijn pony staat in Gelderland samen met een ander paard op een weiland van zo'n 2-3 hectare met schuilstal en onbeperkt hooi/kuil. Kost 100 euro per maand. We hebben het geluk dat de stalhouder de huur al meer dan 10 jaar niet verhoogd heeft. (we zitten vol trouwens, voordat ik allemaal pb's krijg :)))

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 19:03

MissCharlie schreef:
Met paddocks van 20x20 zou ik er niet willen staan, dat lijkt me niet paardwaardig.

Mijn pony staat in Gelderland samen met een ander paard op een weiland van zo'n 2-3 hectare met schuilstal en onbeperkt hooi/kuil. Kost 100 euro per maand. We hebben het geluk dat de stalhouder de huur al meer dan 10 jaar niet verhoogd heeft. (we zitten vol trouwens, voordat ik allemaal pb's krijg :)))

Beetje dom van de stadhouder want hij/zij houdt er precies niks aan over!